گل مناسب ماشین عروس

یکی از المان‌های اصلی طراحی ماشین عروس گل است. گل ها باعث می‌شوند هارمونی ظاهری ماشین حفظ شود و خودرو از حالت جسم سرد و ماشینی خارج شود. اگر گل‌های مورد استفاده در تزئین ماشین رنگ های خاصی داشته باشند، این زیبایی چند برابر می‌شود.

بنابراین هنگام انتخاب گل برای تزیین ماشین عروس بهتر است درباره ویژگی های گل ها و نحوه تزیینات ماشین اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم با گل مناسب برای ماشین عروس آشنا شویم و ویژگی‌های این گل‌ها را بررسی کنیم.

گل‌های مناسب برای ماشین عروس

گل‌های مورد استفاده در تزئین ماشین عروس گل‌های مقاوم، گل‌های وحشی و یا ترکیبی از گل‌ها هستند.

معمولاً هنگام انجام تزیینات ماشین عروس باید شرایط آب و هوا، حرکت خودرو، گرمای خودرو و… بررسی شود و از گل‌های مقاوم در برابر این عوامل استفاده شود. معمولاً گل‌ها و شاخ و برگ‌هایی که دارای ساقه‌های چوبی هستند یک انتخاب مناسب برای انجام تزیینات ماشین عروس به شمار ‌می‌روند. برگ‌های گیاهانی مثل راسکوس، مونسترا، برگ‌های بلند و کوردیلین، گل رز و ارکیده و… برای استفاده در تزیین ماشین عروس بسیار مناسب هستند.

همچنین می‌توان از گل‌های وحشی برای تزیین ماشین عروس استفاده کرد که به دلیل داشتن شاخ و برگ بیشتر به چشم می‌آیند. ترکیب گل‌های مختلف در کنار هم با رنگ‌های متضاد زیبایی خاصی خواهد داشت. مثلاً استفاده از گل رز با ارکیده و شاخ و برگ آن در کنار یکدیگر بسیار زیبا خواهد بود. استفاده از گل‌های سفید و صورتی یا کرم و صورتی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. 

گل‌های مناسب برای ماشین عروس چه ویژگی‌هایی دارند؟

هنگام انتخاب گل‌ها باید دقت کنید بر اساس فصلی که در آن قرار دارید، از گل‌های متفاوتی باید استفاده کنید. اگر در فصل تابستان باشید باید ماندگاری گل‌ها در گرمای طولانی مدت را مد نظر بگیرید تا گل‌ها زود خراب نشوند. در فصل‌های سرما برای جلوگیری از یخ زدن گل می‌توانید از گل‌های مصنوعی استفاده کنیم.

قیمت گل‌ها را در  نظر داشته باشید و تا حد امکان از گل‌های بسیار گران قیمت برای تزیین ماشین عروس استفاده نکنید. گل‌های مورد استفاده باید حالت تزیینی داشته باشند و در عین حال تنوع طرح و رنگ آن‌ها نیز زیاد باشد.

رنگ مناسب برای گل‌های ماشین عروس

هنگام انتخاب گل مناسب برای ماشین عروس باید به رنگ‌های آن نیز دقت داشته باشید. مثلاً اگر رنگ ماشین روشن باشد بهتر است از گل‌هایی به رنگ قرمز، طلایی، آبی و سبز در تزیینات استفاده کنید. اما اگر رنگ خودرو تیره‌تر باشد، استفاده از گل‌های رنگ روشن خودرو ظاهر زیبایی خواهد داشت.

گل‌های قرمز رنگ مورد استفاده برای تزیین ماشین شامل پوینستیا، کوکب و جبرا است. گل‌های صورتی رنگ نیز شامل میخک، سوسن، رز، لاله و صد تومانی هستند که برای استفاده در تزیینات کاربردی هستند. گل‌های سفید شامل ارکیده و یاسمن، کاملیا و گل حسرت هستند. گل‌های زرد شامل فریزیا، آفتابگردان و نرگس و گل‌های ارغوانی شامل یاس، زنبق، شقایق و… هستند.

گل‌های فصلی برای ماشین عروس

موقع انتخاب گل مناسب برای ماشین عروس بهتر است به عوامل دیگری مثل فصلی که در آن قرار دارید، دقت کنید. تمام گل‌ها در همه فصول قابل دسترسی نیستند و انتخاب گل بر اساس فصلی که جشن در آن برگزار خواهد شد، انجام می‌شود.

در فصل تابستان می‌توان از گل رز، آفتابگردان، میخک، آنتوریوم، داوودی و مگنولیا یا برای تزیین ماشین استفاده کرد. در فصل زمستان گل‌های مناسب برای تزیین ماشین عروس شامل گل زنبق، حسرت، فرفیون، پوینستیا و کاملیا هستند.

در فصل پاییز می توان از گل ادریس، شقایق، میخک و نرگس برای تزیینات ماشین عروس استفاده کرد. در فصل بهار برای تزیین ماشین مراسم عروسی از گل نرگس، نخود شیرین، شقایق، ارکیده، فریزیا و جربرا نیز کمک می‌گیرند. همچنین می‌توان از گل‌های مصنوعی که جنس ابریشمی دارند و از نظر ظاهری همانند گل‌های طبیعی هستند، در ماشین عروس استفاده کرد. ویژگی خاص این نوع گل‌ها آن است که به راحتی آسیب نمی‌بینند.

نتیجه ‌گیری

تزیین ماشین عروس جز تشریفات مربوط به برگزاری مراسم عروسی است. معمولاً قبل از انجام تزیین تعدادی عکس و فیلم از نمونه‌های قبلی به مشتری داده می‌شود و بر این اساس مشتری انتخاب می‌کند تا طبق نظر او ماشین را تزیین کنند. انتخاب گل مناسب برای ماشین عروس طبق نظر مشتری و تشریفات انجام می‌شود.

بر اساس توضیحاتی که درباره گل‌های مورد استفاده در تزیین ماشین عروس ارائه دادیم، می‌توانید گل مناسب را انتخاب کنید. بهتر است هنگام تزیینات به مهارت گل فروش توجه کنید تا از کیفیت کار انجام شده مطئن شوید. دقت کنید تا از موادی که ممکن است هنگام انجام تزیین به ماشین آسیب برسانند، استفاده نشود. همچنین به هماهنگی رنگ خودرو با رنگ گل‌های مورد استفاده در تزیین توجه ویژه داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *