گل مناسب روز مادر

یکی از مناسبت‌ها در سال روز پدر و روز مادر است. شاید ندانید که برای روز مادر و یا روز پدر برای خانواده خود چه هدیه‌ای تهیه کنید. مناسب‌ترین هدیه می‌تواند گل باشد که گل‌ها هم انواع مختلفی دارند. انواع گل دارای نمادی هستند که اغلب آن‌ها بیانگر حس عشق و دوست‌داشتن هستند. اگر نمی‌دانید که گل مناسب روز مادر چه گلی است، بهتر است که مارا در ادامه این مقاله دنبال کنید؛ چراکه قصد داریم به این موضوع پرداخته و انواع گل را برای‌تان نام ببریم.

گل‌های مناسب روز مادر کدامند؟

شما می‌توانید با هدیه‌دادن گل برای روز مادر به همسر و یا مادر خود، تمامی احساسات خوب درون خود را به آن‌ها انتقال دهید. بسیاری از افراد دوست دارند که گل هدیه بگیرند؛ چراکه پس از دریافت این هدیه احساس بسیار خوشایندی خواهند داشت. گل‌ها زبان خاص خودشان را دارند که میتوان گفت با زبان بی‌زبانی احساسات و علاقه خود به فرد را ابراز کنید. گل‌هایی که برای هدیه روز مادر استفاده می‌شوند انواع مختلفی دارند.

برخی از افراد از گل‌های مصنوعی استفاده می‌کنند که عمر طولانی داشته و به‌راحتی خراب نمی‌شوند. این گل‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و می‌توانید باتوجه به سلیقه خود و علایق مادرتان نوعی از آن را انتخاب کنید. گل مناسب روز مادر را می‌توانید گیاه زنده انتخاب کنید. معمولا این گیاهان که در خاک قراردارند برای رشد خود نیازمند محبت هستند که با هدیه‌دادن این گل‌ها کار بسیار زیبایی انجام خواهید داد.

 

گل‌های دیگرکه برای روز مادر مناسب هستند، انواع گل‌هایی هستند که اغلب از آن‌ها برای بسیاری از مراسمات استفاده می‌شوند که در ادامه برخی از آن‌ها را نام می‌بریم.

گل رز مناسب روز مادر

  • گل رز

یکی از گل‌هایی که برای روز مادر و بسیاری از مراسمات دیگر بسیار مورد استفاده است گل رز است. این گل در رنگ‌های متنوعی وجود دارد که رنگ قرمز آن کاربرد بسیاری دارد. معمولا رنگ‌های پرکاربرد این گل رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز است. می‌توانید این گل را به‌صورت یک باکش گل و یا دسته گل استفاده کرده و آن را هدیه دهید. برای خرید دسته گل رز قرمز مناسب روز مادر کافیست روی لینک کلیک کنید.

گل نرگس مناسب روز مادر

  • گل نرگس

این گل بوی بسیار مطبوعی دارد که برای اکثر افراد این بو خوشایند است. علاوه‌بر بوی خوبی که این گل دارد، ظاهر آن هم بسیار زیباست و می‌تواند انتخاب خوبی برای گل مناسب روز مادر باشد.

گل داوودی مناسب روز مادر

  • گل داوودی

این گل در رنگ‌های متنوعی وجود دارد که از رنگ‌های سفید و بنفش آن استفاده زیادی می‌شود. هدیه‌دادن این گل بسیار ارزشمند است؛ چراکه با دادن این گل به مادر خود این مفهوم را به او می‌رسانید که برای‌تان فرد بسیار مهمی است.

گل ارکیده مناسب روز مادر

  • گل ارکیده

این گل در رنگ‌های بسیار متنوعی دیده می‌شود که هرکدام از آن‌ها کاربرد بسیاری دارند. گل ارکیده بسیار زیبا و گرانبها است. قیمت این گل کمی بالاست، اما اگر قصد دارید از آن استفاده کنید می‌توانید چند گل را از روی شاخه آن جدا کرده و روی دسته گل یا باکس گل موردنظر خود استفاده کنید.

چه گلی نماد روز مادر است؟

معمولا از اکثر گل‌ها می‌توان برای هدیه روز مادر استفاده کرد، اما نوعی گل هم وجود دارد که نماد روز مادر بوده و برای این مناسبت بسیار پرکاربرد است. گل مناسب روز مادر که نماد آن هم بوده، گل میموزا است. شکوفه‌های این گل در اواخر فصل زمستان در آمده و در فصل بهار باز می‌شوند. این گل در خاک‌های بسیار سخت هم رشد کرده و نماد ثبات است. از این گل برای نماد زن به این دلیل استفاده می‌شود که زنان هم پس از هر سختی از جای خود برخاسته و شکوفا می‌شوند.

این گل به شکل یک درخت بوده که دارای شکوفه‌هایی با رنگ روشن است. رنگ این گل معمولا به رنگ زرد است و تنها درجه تیرگی و یا روشنی آن متفاوت است. این گل‌ها ارزان‌قیمت بوده و می‌توان به راحتی آن‌ها را تهیه کرد. معمولا از این گل برای شاخه‌های اطراف دسته گل‌ها استفاده می‌شود که ترکیب آن با گل‌های دیگر، ترکیب جذابی را برای‌تان به‌نمایش خواهد گذاشت. پشت نام‌گذاری این گل برای روز زن داستانی نهفته است.

۱۲۹ کارگر در سال ۱۹۰۸ که در یک کارخانه در نیویورک کار می‌کردند، برای اعتراض به شرایطی که داشتند و اصلا مناسب آن‌ها نبود، اعتراض کردند. آن‌ها قصد داشتد که پس از اعتراض و طی‌شدن آن زمان در جنگ با عوامل کارخانه، پس از پیروزی از یک گل برای خود استفاده کنند. در آن زمان تنها، گل میموزا که گل مناسب روز مادر است، وجود داشت و این کارگران قصد داشتند که در مهمانی پس از جنگ از آن استفاده کنند.

در ۸ مارس همان سال، این تعداد کارگر کشته شدند و آن روز به نام روز زن نامیده شد و این گل هم که آن‌ها برای مهمانی پس از جنگ خود درنظر داشتند، به نماد گل روز زن تایید شد.

مفهوم هر یک از گل‌های مناسب روز مادر چیست؟

در بخش اول چند مورد از گل‌هایی که برای روز مادر مناسب هستند را نام بردیم و حال در این بخش قصد داریم که نماد هرکدام را توضیح دهیم.

  • گل رز

درکل گل رز نماد عشق و ابراز این حس به طرف مقابل است. معمولا می‌توانید از این گل برای همسر و یا عشق خود استفاده کنید. رنگ‌های متنوع این گل دارای مفهومی جداگانه هستند که رنگ سفید این گل نماد پاکی و خلوص است که گل مناسب روز مادر هم محسوب می‌شود.

  • گل نرگس

گل نرگس به این دلیل که پیاز آن در خاک قرار داشته و در زمان مناسب آن هرساله جوانه زده و گل می‌دهد، نماد شروعی دوباره است. رساندن مفهوم تولد دوباره و نوشدن می‌تواند به یک مادر کمک کند تا خیلی از مسائل را از سر گرفته و دوباره خود را شکوفا کنند.

  • گل داوودی

آرزوی داشتن عمر طولانی برای کسی که دوستش دارید، بهترین آرزویی است که می‌توانید بکنید. این گل نماد طول عمر است و می‌تواند هدیه مناسبی به مادرتان باشد. یکی از معانی این گل که به یونانی گفته شده است، به معنی طلا و طلایی است.

  • گل ارکیده

گل ارکیده دارای مفاهیم بسیاری است که هر رنگ آن مفهوم جداگانه‌ای دارد. معنا و مفهوم عشق، قدرت و زیبایی در تمامی رنگ‌های این گل بسیار زیبا نهفته است. محبت خالص، نماد رنگ صورتی این گل است که گل ارکیده صورتی بسیار پرکاربرد است.

آیا گل‌های آپارتمانی برای روز مادر انتخاب خوبی هستند؟

گل مناسب روز مادر را می‌توانید از میان گیاهان آپارتمانی انتخاب کرده و بهترین نوع آن را خریداری کنید. معمولا بسیاری از مادران دوست دارند که طراوت و تازگی مهمان خانه‌های‌شان باشد و چه چیزی بهتر از این گیاهان؟ این گیاهان نیاز به نور، آب و خاک مناسب دارند که علاوه‌بر این موارد، نیاز به محبت دارند. گیاهان هم موجودان زنده‌ای هستند که با محبت‌دیدن و درک این موضوع، رشد مناسبی خواهند داشت.

معمولا از این گیاهان در اندازه کوچک آن‌ها برای روز مادر هدیه داده می‌شود تا آن فرد، از گیاه مراقبت کرده و آن را بزرگ کند. گیاه هدیه‌دادن، می‌تواند شما را فردی مهربان در ذهن آن فرد جای دهد که به هربار دیدن و رسیدگی به گیاه، به یاد شما می‌افتد. عمر این گل‌ها از گل‌هایی که به‌صورت شاخه‌ای هدیه داده می‌شوند، بسیار بیشتر است. برای این‌که گیاه خوبی را انتخاب کنید، باید علایق مادر خود را درنظر بگیرید.

باکس گل روز مادر

خرید گل روز مادر

برای این‌که گل مناسب روز مادر را تهیه کنید، می‌توانید به گل‌فروشی بروید. اگر قصد دارید که از یک گیاه آپارتمانی برای هدیه‌دادن بهره ببرید، لازم است که به گل‌خانه رفته و گل موردنظر خود را خریداری کنید. استفاده از باکس‌ها و دسته گل‌های متنوع هم می‌تواند هدیه بسیار زیبایی برای مادرتان باشد. برای تهیه گل به این شکل می‌توانید از گل‌های متنوع هم استفاده کنید که رنگ‌های بسیار زیاد و شادی را به شما ارائه خواهند داد.

درنهایت؛ گل مناسب روز مادر

یکی از چیزهایی که برای هر مراسمی حتی مراسم ختم مناسب است، گل بوده که باید برای انتخاب آن، نماد و مفهوم گل را درنظر بگیرید. در این مقاله به نماد برخی از گل‌های مناسب روز مادر پرداختیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *