تاج گل پایه دار یا بی پایه

همان طور که می‌دانید تاج گل‌ها در انواع پایه‌دار و بدون پایه وجود دارند. پایه تاج گل‌های پایه دار نیز می‌توانند از جنس‌های مختلفی همچون چوبی، فلزی و یا حتی پلاستیکی باشند. هدیه‌دادن یک فرهنگ دیرینه می‌باشد، که در هر مراسمی برای تبریک یا تسلیت می‌توانید به عزیزان خود هدیه دهید. چه بهتر که آن هدیه گل باشد، زیرا گل‌ها دارای نماد مختلفی بوده و بر روحیه انسان تاثیر بسزایی دارند. شما بر اساس میزان هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید تاج گل پرداخت کنید، می‌توانید نوع پایه‌دار یا بدون پایه آن‌ها را انتخاب کنید.

امروزه علاوه بر خرید حضوری تاج گل‌ها، می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین نیز خریداری کنید. در این صورت سوالی که در ذهن اکثر افراد به وجود می‌آید این است که؛ آیا خرید تاج گل به صورت آنلاین موجب پژمرده شدن گل‌ها نمی‌شود؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده، و به بررسی بهتر بودن تاج گل پایه‌دار یا بی ‎پایه می‌پردازیم.

تاج گل پایه دار

تاج گل پایه‌دار

به طور کلی تاج گل‌ها به دو مدل تاج گل تسلیت و ترحیم و و تاج گل تبریک وجود دارند. ظاهر تاج گل‌ها نیز به چند نوع یک طبقه، دو طبقه، سه طبقه، تاج گل چوبی و تاج گل معلق تقسیم می‌شود. معمولاً برای مراسماتی که در فضای باز برگزار می‌شوند، از تاج گل‌های پایه‌دار استفاده می‌شود. به انواع گل‌هایی که بر روی یک سه پایه، یا دو پایه تزیین می‌شوند، تاج گل پایه‌دار می‌گویند. معمولاً این تاج گل‌ها را برای مراسمات مختلفی مانند مراسمات ختم و یا عروسی به عنوان هدیه تبریک و یا تسلیت استفاده می‌کنند.

این تاج گل‌ها معمولاً دارای هزینه گرانتری نسبت به تاج گل‌های بدون پایه هستند. اگر برای خرید تاج گل‌ها به میزان هزینه آن توجه می‌کنید، می‌توانید یک تاج گل یک طبقه تهیه کنید. این تاج گل‌ها علاوه بر مناسب بودن قیمت، بسیار شیک و زیبا می‌باشند. ناگفته نماند که این تاج گل‌ها  فقط برای هدیه دادن مناسب نیستند، بلکه برخی افراد در زمان مراسمات خود، برای دیزاین محیط مراسم، از این تاج گل‌ها استفاده می‌کنند.

تاج گل بی پایه

تاج گل بی‌پایه

تاج گل‌های یک طبقه معمولاً برای افرادی که می‌خواهند به مراسم اقوام دور خود بروند، استفاده می‌شود. در واقع اگر نمی‌خواهند هزینه زیادی بابت تاج گل پرداخت کنند، از تاج گل‌های یک طبقه تهیه می‌کنند. بهتر است بدانید که این تاج گل‌ها در لیست ارزان‌ترین تاج گل‌ها قرار دارند، زیرا آن‌ها را بر روی پایه قرار نمی‌دهند. می‌توان گفت که تاج گل‌های یک طبقه همان تاج گل‌های بدون پایه می‌باشند. تاج گل‌های دوطبقه نسبت به تاج گل‌های یک طبقه از هزینه بیشتری برخوردار هستند. با این تفاوت که بر اساس میل خود می‌توانید آن‌ها را بر روی پایه قرار دهید.

تفاوت تاج گل پایه‌دار با بی‌پایه

تاج گل‌های پایه‌دار و بدون پایه دارای تفاوت‌های گوناگونی هستند، که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • در تاج گل‌های پایه دار معمولا گل‌های بیشتری به کار می‌رود، ولی در تاج گل‌های بدون پایه گل‌های کمتری به کار برده می‌شود و به اصطلاح تاج گلی خلوت و ساده خواهید داشت.
  • حمل و نقل تاج گل‌های بدون پایه بسیار آسان‌تر از تاج گل‌های پایه دار می‌باشد.
  • همان طور که به آن اشاره شد؛ تاج گل‌های یک طبقه و بدون پایه، دارای گل‌های کمتری هستند. به همین جهت نیز هزینه‌ی آن‌ها کمتر است.
  • یکی از معایب تاج گل‌های بدون پایه این است که؛ باید آن‌ها را در صورت نبودن میز در مراسم، بر روی زمین قرار دهید.
  • معمولاً جلوه تاج گل‌های پایه دار، بسیار بیشتر از تاج گل‌های بدون پایه است.

مزایای تاج گل پایه دار

مزایای تاج گل پایه‌دار و بی‌پایه

همان طور که در مطلب بالا به آن اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین مزایای تاج‌ گل‌های بدون پایه، نسبت به تاج گل‌های پایه دار، حمل و نقل آسان آن می‌باشد. یکی دیگر از مزایای خرید تاج گل‌ها این است که حتی اگر شما نتوانید در مراسم حضور یابید، می‌توانید با خرید یک تاج گل و فرستادن آن به مراسم مورد نظر، تبریک و یا تسلیت خود را به میزبان اعلام کنید. این تاج گل‌ها دارای انواع مختلفی هستند، که می‌توانید مناسب با مراسمات خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده، و خریداری کنید. انتخاب تاج گل پایه‌دار یا بی‌پایه امری کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

 

کاربردهای تاج گل پایه‌دار و بی‌پایه

تاج گل‌ها بر اساس انواع مختلفی که تزیین می‌شوند، برای مراسمات گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مراسمات شامل مراسم تدفین و خاکسپاری، مراسم جشن عروسی، مراسم جشن تولد، مراسم افتتاحیه و یا بزرگداشت افراد بزرگ و غیره هستند. باید در خرید این تاج گل‌ها نسبت به مراسم خود، به رنگ و مدل تاج گل توجه کنید. برای مثال از رنگ‌های روشن همچون قرمز، بنفش، زرد، نارنجی و غیره، برای جشن های شادی و سرور استفاده شده، و رنگ‌های تیره مثل رنگ سفید و مشکی، یا ترکیبی از رنگ‌های خنثی جهت مراسمات ختم استفاده می‌شود.

تاج گل پایه دار یا بی پایه

تاج گل پایه‌دار بهتر است یا بی‌پایه

باید بر اساس مراسمات خود و با توجه به نکاتی که در تفاوت این دو مدل تاج گل به آن‌ها اشاره کردیم، یک مدل را انتخاب کنید. در صورتی که به مراسمی بسیار رسمی و با محیطی باز دعوت شده‌اید، همچنین اگر رابطه‌ای صمیمی با میزبان این مراسم دارید، حتما یک تاج‌ گل‌ پایه دار به عنوان هدیه خریداری کنید. زیرا خرید تاج گل پایه‌دار بسیار رسمی‌تر و چشمگیر‌تر می‌باشد.

حال در صورتی که به یک مهمانی معمولی دعوت هستید، و میزبان نیز از اقوام دور شما محسوب می‌شود، می‌توانید یک تاج گل بی‌پایه برای این مراسم تدارک ببینید. با وجود این که تاج گل‌های بی‌پایه ارزان‌تر‌ هستند، ولی می‌توانند بسیار شیک و زیبا تزیین شوند. در نتیجه باید بگوییم که انتخاب و خرید تاج گل پایه‌دار یا بی‌پایه، پس از هزینه، به سلیقه و نسبت شما با میزبان بستگی دارد.

خرید تاج گل برای چه مراسم هایی مناسب می‌باشد؟

خرید تاج گل برای مراسم نامزدی، عقد و عروسی به جهت تبریک، و یا برای افتتاحیه مراکز مختلف، و برای مراسم ختم جهت تسلیت مناسب می‌باشد. برای دیدن و یا خرید پایه و تاج گل ترحیم می توانید روی لینک کلیک کنید.

پایه تاج گل‌ها از چه جنسی می‌باشد؟

پایه آن‌ها به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. می‌توانید با سلیقه خود، پایه تاج گل را فلزی، چوبی و یا پلاستیکی انتخاب کنید.

جمع‌بندی

خرید و هدیه دادن گل در فرهنگ ایرانی دارای سابقه بسیار زیادی می‌باشد. در واقع یکی از بهترین هدایایی که می‌توانید تهیه کنید، تاج گل است. خرید تاج گل برای میزبان، ابراز احساسات شما را به او نشان می‌دهد. امروزه خرید تاج گل به یکی از رسومات زیبا در جامعه ما تبدیل شده است. برای مناسبت‌هایی مانند عروسی، افتتاحیه، سمینار، همایش، مسابقات ورزشی و مراسمات شادی، از انواع مختلف تاج گل استفاده می‌شود. در نهایت خرید تاج گل پایه‌دار یا بی‌پایه به سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید برای انتخاب تاج گل از سایت گالری گل بهار کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *