عکس دسته گل خواستگاری

گالری گل بهار واقع در بازار گل محلاتی از متنوع ترین مراکز فروش گل می باشد.اگر شما هم علاقمند به موضوع دسته گل خواستگاری هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

نحوه انتخاب بهترین دسته گل خواستگاری

از آنجایی که روز خواستگاری، روز بسیار مهمی در زندگی تمام افراد تلقی می‌شود، توجه به جزئیات و اتفاقات پیرامون این مراسم نیز زیاد است. یکی از مهمترین، نکاتی که باید از سوی خانواده داماد به آن توجه زیادی شود، تهیه دسته گل خواستگاری و یا تاج گل تبریک مناسب و زیبا است. دسته گل یا سبد گل باید به شکلی گل‌‌آرایی شوند که زیبایی تک‌تک گل‌های رنگارنگ آن به چشم هَمِگان جلوه کند و نظر مثبت عروس خانم را نیز جلب کند.

برای انتخاب دسته گل خواستگاری باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • از گل‌های با طراوت و سالم برای گل‌آرایی دسته گل استفاده کنید. هرگز حتی یک شاخه گل پَلاسیده برای دسته گل یا سبد گل انتخاب نکنید.
  • برای آنکه زیبایی سبد گل یا دسته گل بیشتر در چشم دیگران ظاهر شود، بهتر است از تزیینات و سبک گل‌آرایی خاصی استفاده شود. برای مثال، از روبان‌هایی با طرح و رنگ‌های جذاب و مناسب این روز، استفاده نمایید.
  • بهتر است بجای دسته گل، یک سبد گل زیبا با نمای ظاهری متفاوت را انتخاب کنید. سبد گل، شکوه و زیبایی خاصی به چیدمان گل‌ها خواهد داد.
  • برای سبد گل سفارشی، از گل‌های مصنوعی ترجیحاً استفاده کنید. طبیعی بودن گل‌ها در کنار عطر خوشی که دارند، به جذابیت سبد گل می‌افزاید.
  • گل‎‌های مناسب روز خواستگاری که مفهوم و معنایی از عشق، آرامش، مهر، معصومیت و . . . دارند را استفاده کنید. برای مثال، گل رز قرمز، سفید، صورتی، گل لیلیوم، گل ارکیده، گل ژبرا، گل شیپوری و . . . را برای چیدمان سبد گل، سفارش دهید.
  • اگر عروس خانم به گل‌ خاصی علاقه دارند، بهتر است، تعدادی گل همسو با علاقۀ او، در سبد گل قرار دهید.
  • سعی کنید سبد گلی که انتخاب می‌کنید، رسمی و شیک باشد. ضمن آنکه، اندازه مناسبی داشته باشد.
دسته گل خواستگاری

دسته گل خواستگاری ایرانی

دسته گل برای هر مناسبتی که هدیه داده شود، نشان‌دهندۀ محبت و احترام یک شخص به شخص دیگر است. یکی از مراسِم‌هایی که از دیرباز هدیه دادن دسته گل مرسوم است، روز خواستگاری می‌باشد که از سوی آقای داماد به عروس خانم هدیه داده می‌شود. امروزه، با توجه به تنوع گل‌های موجود در سطح بازار و فروشگاه‌های گل‌فروشی، امکان خرید دسته گل یا سبد گل برای هَمِگان به ویژه آقا دامادها راحت شده است.

دسته گلی برای خواستگاری مناسب است که دارای گل‌های طبیعی، زیبا، همراه با مفهوم عاشقانه و محبت‌آمیز باشد. گل‌های زیبایی در گل‌فروشی‌ها برای سفارش وجود دارند که باید بر حسب شناخت و آگاهی آنها را انتخاب کنید یا از گل‌فروش برای چیدمان بهتر گل‌ها، راهنمایی بخواهید.

مدل دسته گل خواستگاری

دسته گل خواستگاری باید دارای گل‌های یکدست باشد و ضمناً اندازۀ مناسبی گل‌ها داشته باشند. از خرید دسته‌های بزرگ بپرهیزید و سعی کنید، مدل دسته گل به شکلی باشد که امکان جابجایی برای شما یا خانواده عروس آسان باشد. ضمن آنکه، از دسته گل‌هایی که دارای طرح و مدل‌های خارج از عُرف مراسم خواستگاری هستند، هرگز سفارش ندهید. بخشی از خوش‌سلیقگی داماد در انتخاب نوع دسته گل و همچنین پوشش ظاهری او، نمایان خواهد شد.

گل رز خواستگاری

در حال حاضر، هدیه دادن گل رز در مناسبت‌های مختلف اعم از روز عشق، سالروز تولد یا ازدواج، روز زن و . . . بسیار مرسوم است. اما سفارش گل رز برای دسته گل خواستگاری، مفهوم و زیبایی دیگری خواهد داشت. گل رز قرمز، در بسیاری از فرهنگ‌ها، نمایانگر عشق و دلدادگی است. بنابراین، تزیین دسته گل با چند شاخه گل رز قرمز یا حتی گل رز سفید، صورتی، بنفش و . . . که مناسب این روز خواستگاری هستند، می‌تواند باعث ایجاد رابطۀ عمیق عاشقی شود.

دست گل خواستگاری

گل مصنوعی برای خواستگاری

برای برخی افراد، شاید تهیۀ دسته گل خواستگاری با گل‌های مصنوعی انتخاب بهتری از دسته گل طبیعی باشد. به هر حال، انتخاب دسته گل خواستگاری، بستگی به سلیقۀ هر شخص دارد. اما اگر قصد خرید دسته گل مصنوعی برای مراسم خواستگاری را دارید، حتماً سعی کنید از گل‌های با کیفیت و زیباتر استفاده کنید. امروزه، گل‌های مصنوعی متنوعی در بازار موجود است که ظاهر آنها، کمتر از گل طبیعی نیست.

دسته گل خواستگاری خاص

همیشه برای خاص بودن، باید کمی بیشتر از کارهای معمولی وقت گذاشت. برای مراسم خواستگاری، اگر به دنبال دسته گل خاصی هستید، باید نسبت به تنوع گل‌ها، مفهوم هر گل با هر رنگی آگاهی داشته باشید و ضمناً از جدیدترین دسته گل‌های مُد سال نیز اطلاعاتی کسب کنید. دسته گلی که دارای چنین ویژگی‌هایی باشد، مطمئناً ظاهر خاصی نیز خواهد داشت.

دسته گل خواستگاری طبیعی یا مصنوعی

دسته گلی که برای خواستگاری انتخاب می‌کنید، بهتر است طبیعی باشد. طبیعی بودن دسته گل، زیبایی و جذابیتی خاصی به آن می‌بخشد. ضمن آنکه عطر خوش گل‌های دسته گل، باعث شادی و لطافت بیشتر فضای خواستگاری می‌شوند. با این اوصاف، پیشنهاد می‌کنیم، حتی المقدور از سفارش دسته گل مصنوعی برای روز خواستگاری پرهیز کنید و تا حد توان، دسته گل طبیعی برای این روز سفارش دهید.

قیمت دسته گل خواستگاری ارزان

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، تنوع گل و دسته گل، امروزه به حدی است که هر شخص با هر بودجه‌ای، می‌تواند خرید مطلوبی داشته باشد. برای خرید دسته گل ارزان قیمت و مناسب، بهتر است سفارش چیدمان گل‌ها را خودتان بدهید تا برحسب قیمت هر شاخه گل، دسته گل شما تزیین شود.

در حال حاضر، قیمت دسته گل برای خواستگاری، در رِنج‌های متفاوتی پیشنهاد می‌شود که با توجه به هزینۀ هر فرد، انتخاب‌ها نیز شکل می‌گیرند.

مدل دسته گل خواستگاری

دسته گل خواستگاری ساده و شیک

بسیاری از افراد، این روزها، ساده و شیک بودن دسته گل را بیشتر از شلوغی دسته گل، قبول دارند. برای دسته گل ساده و زیبا، می‌توان از چند شاخه گل یکسان یا چند شاخه گل ترکیبی که رنگ‌های نزدیک به هم دارند استفاده کرد.

کلام آخر

به مناسبت روزی که قصد سفارش دسته گل را دارید، حتماً توجه کنید. روز خواستگاری از جمله روزهای به یاد ماندنی در ذهن هر دو خانواده به ویژه عروس خانم و آقا داماد است. به همین خاطر، باید تلاش کرد تا در حد توان، دسته گل زیبا، خاص، طبیعی و جذابی را سفارش داد که در هر شاخه از گل، علاوه بر عطر خوش، حس علاقه و عشق نیز روح عروس را تلطیف کند.

دسته گل یا سبد گل باید به شکلی گل‌‌آرایی شوند که زیبایی تک‌تک گل‌های رنگارنگ آن به چشم هَمِگان جلوه کند و نظر مثبت عروس خانم را نیز جلب کند.

در حال حاضر، هدیه دادن گل رز در مناسبت‌های مختلف اعم از روز عشق، سالروز تولد یا ازدواج، روز زن و . . . بسیار مرسوم است.

بستگی به سلیقۀ هر شخص دارد. اما اگر قصد خرید دسته گل مصنوعی برای مراسم خواستگاری را دارید، حتماً سعی کنید از گل‌های با کیفیت و زیباتر استفاده کنید

خرید آنلاین دسته گل خواستگاری – گالری گل بهار واقع در بازار گل محلاتی از متنوع ترین مراکز فروش گل. شماره تماس ۰۲۱۹۱۳۰۵۲۷۳- ۰۹۱۲۳۷۶۴۹۶۴

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *