گل آرایی سنگ مزار

احترام به کسانی که در گذشتند، همیشه بخش پر اهمیتی در زندگی ما بوده است. افراد به وسیله راه‌های متفاوت در تلاشند تا بتوانند خاطرات خود را با عزیزان از دست رفته‌شان ماندگار نگه دارند. در مراسم عزاداری فرهنگ‌ها و آداب و رسوم متفاوت و بسیاری مانند طرز لباس پوشیدن افراد در مراسم تشییع جنازه، شیوه برگزاری مراسم و کفن و دفن و… وجود دارد.

یکی از راه‌های موجود برای نشان دادن احترام و ارزشمندی به شخص از دست رفته، استفاده از گل آرایی سنگ مزار و به کار بردن تاج‌های گل است که به زنده نگه داشتن خاطرات آن افراد کمک می‌کند. یکی از آدابی که بسیاری از افراد به هنگام مراسم تشییع و خاکسپاری به آن توجه می‌کنند، اهدای دسته‌گل به صاحبان عزا و قرار دادن گل روی سنگ قبر است. برای انجام این کار باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

گل آرایی سنگ مزار

از زمان‌های قدیم کشور‌های مختلف جهان برای مراسم تکریم و یاد بود عزیزان از دست رفته خود گل آرایی سنگ مزار را انجام می‌دادند، در حال حاضر نیز ما این سنت را به شیوه‌های متفاوت انجام می‌دهیم. ما برای زنده نگه داشتن یاد عزیزانمان بر روی قبر آن‌ها دسته گل می‌بریم یا گل‌آرایی انجام می‌دهیم. با انجام گل آرایی سنگ مزار، ما یک محیط برای ابراز غم و اندوه و سوگواری برای خودمان تهیه می‌کنیم و می‌توانیم خاطرات شخص از دست رفته را زنده نگه داریم.

در برخی مواقع، بعضی از این گل آرایی‌ها و تزئینات بصورت کلاسیک هستند و امکان دارد توجه افراد را به خود جلب نکنند، اما در ادامه به چند شیوه برای گل آرایی سنگ مزار می‌پردازیم که ممکن است بخواهید آن‌ها را به کار ببرید و یاد و خاطره عزیزان از دست رفته خود را گرامی بدارید.

گل آرایی مراسم ختم

 امروزه گل آرایی و تزئین مجالس مختلف بخش جدانشدنی از طراحی و دیزاین به حساب می‌آید. از جمله خدمات گل آرایی سنگ مزار، سالن و مسجد در مجالس خصوصی، تزئین خانه با شمع و گل، تزئین میز ختم با شمع یا گل می‌باشد. زیبایی مجالس باشکوهی مانند مراسم ختم وابستگی شدیدی به تزئینات و گل آرایی مراسم دارد. انتخاب نوع گل، رنگ، چیدمان گل و ظروف مورد استفاده در گل آرایی مراسم نقش پر رنگی در زیبایی و کیفیت مراسم دارد. یکی از اصلی‌ترین ارکان برگزاری یک مراسم باشکوه گل آرایی است. گل آرایی شکوه و جلوه منحصر به فردی به مراسم می‌دهد. هرچه تزئین و گل آرایی میز با گل طبیعی یا با گل و شمع‌های بیشتری انجام شود تاثیر بیشتری بر مهمانان خواهد گذاشت.

آیا گل آرایی سنگ مزار از اهمیت خاصی برخوردار است؟

گل‌ها مانند نوری در تاریکی روزنه ایجاد می‌کنند و با داشتن انرژی مثبت، حس‌های منفی را دور نگه می‌دارند. گذاشتن گل روی سنگ قبر، فضای معنوی و آرامش بخشی را ایجاد می‌کند. گل آرایی سنگ مزار مخصوص مراسم سوم، هفتم، چهلم و سالگرد می‌باشد و در این مراسم از گل‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود که بر قیمت گل آرایی سنگ مزار تاثیر می‌گذارد. گل‌هایی نظیر لیلیوم، رز، گلایل، آنتوریوم، داودی و برای تزئین رایج‌تر هستند. برای تزئین سنگ، انتخاب نوع گل، کیفیت آن و چیدمان قرارگیری گل از اهمیت به سزایی برخوردار است. در حقیقت افراد با گل آرایی سنگ مزار میزان احترام، ارزش و علاقه خود را به شخص از دست رفته نشان می‌دهند.

گل‌های مناسب برای گل آرایی سنگ مزار

به طور معمول گل‌آرایی سنگ مزار دور سنگ و اطراف آن انجام می‌شود. در بعضی مواقع هم گل آرایی به شکل حلقه بر بالای سنگ قبر، عکس فرد فوت شده را قاب می‌گیرد. چون گل آرایی سنگ مزار در محیطی باز انجام می‌شود، توجه به کیفیت و ماندگاری گل‌ها دارای اهمیت بسیاری است. بنابراین گل‌های داوودی، میخک، رز، آنتوریوم و لیلیوم از جمله گل‌های با دوامی هستند که در اکثر مواقع رنگ زرد و سفید آن‌ها به کار می‌رود.

گل آنتوریوم، با ظاهر قلبی شکلی که دارد، نماد مهمان نوازی، نشاط و برکت است. رنگ سفید آن نماد پاکی و خلوص است. حضور این گل‌های زیبا در مراسم ختم نشان دهنده خواستار شادی روح شخص از دست رفته می‌باشد.

گل لیلیوم، یکی از گل‌های پر استفاده برای مراسم‌های ختم و عزاداری می‌باشد. این گل دارای تنوع رنگی بسیاری است. لیلیوم نشان دهنده پاکی و صداقت روح درگذشتگان است.

رنگ‌های متنوع گل میخک نیز هر کدام نشان دهنده مفهوم خاصی در مراسم عزاداری هستند. این نوع گل‌ها از نظر اندازه نسبت به بقیه کوچک‌تر هستند و ماندگار‌ترند. میخک سفید نماد پاکی و بیگناهی است که برای مراسم خاکسپاری و عزاداری انتخاب مناسبی می‌باشد.

گل داوودی، همانند گل لیلیوم تنوع رنگی زیادی دارد. گل داوودی سفید عموما در تاج گل‌های مراسم ختم و عزاداری به کار می‌رود. داوودی سفید نشان دهنده با اخلاقی، درستی و حقیقت فرد می‌باشد.

گل رز، یکی از گل‌های محبوب و پر طرفدار بین افراد است که به طور معمول در تاج گل‌های ختم به کار می‌رود؛ به خصوص رز سفید که نماد عسق، پاکی، هم‌دردی و هم‌دلی است. اگر با فرد از دست رفته رابطه نزدیکی داشته‌اید، از رز زرد که نماد دوستی و صمیمیت می‌باشد می‌توانید استفاده کنید.

سفارش گل آرایی سنگ مزار

امروزه بسیاری از مغازه‌های گلفروشی‌ها در حیطه گل آرایی فعالیت می‌کنند. کیفیت گل و زیبایی آن‌ به تنهایی برای داشتن یک گل آرایی جذاب و باشکوه کافی نیست بلکه افرادی که آن‌ها را دیزاین می‌کنند باید سلیقه و ایده‌پردازی خلاقی داشته باشند تا بتوانند به زیبایی نمای بسیار لوکس و شکوهمندی به سنگ مزار دهند. شما می‌توانید برای داشتن گل آرایی زیبا و با شکوه به سایت https://baharflowers.com/  مراجعه کنید.

نتیجه گیری

افراد هنگامی که عزیزانشان را از دست می‌دهند، برای حفظ آرامش خود و فرد از دست رفته، نگه داشتن یاد و خاطر آن فرد و ادای احترام به او با دسته گل به استقبال مزار او می‌روند یا با گل آرایی سنگ مزار فضایی زیبا و آرامبخش درست می‌کنند. زیرا گل‌ها سرشار از حس مثبت و آرامش هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *