تاج گل ترحیم یا سبد گل

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای تشییع جنازه کسی تاج گل ترحیم یا سبد گل بفرستید؟ بله درست است این یک مسئله کاملاً مبهم شده است و بنابراین تصمیم گیری درباره آن به این سادگی نیست. احتمالاً تاکنون قطاری از تاج گل ‌های تشییع جنازه را در محل خاکسپاری، مسجد یا محل زندگی متوفی مشاهده کرده اید. ممکن است شما نیز بخواهید پس از فوت شخصی، چه دوست، چه یکی از اعضای خانواده یا یکی از عزیزان، گل بفرستید، اما دانستن اینکه باید چه نوع گل آرایی ارسال کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله رابطه شما با متوفی یا بازماندگان. اگرچه قوانین سخت و پیچیده دیگری پیرامون ارسال نوع تاج گل ترحیم یا سبد گل وجود ندارد، اما دستورالعمل هایی هست که می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

تاج گل ترحیم و پیامی که در خود دارد؟

تاج گل ترحیم از دیرباز بخشی از مراسم ترحیم بوده و برای نشان دادن عشق، احترام و همدردی و همچنین ایجاد حس آرامش برای بازماندگان اهدا می گردد. تاج گل های تشییع جنازه می توانند به طرز خیره کننده ای زیبا باشند. تاج گل را می توان با انواع گل ها یا فقط یک یا دو نوع گل چشمگیر طراحی کرد. شکل دایره ای یک تاج گل ترحیم، بیانگر تدوام زندگی یا زندگی ابدی با یک پیام عرفانی است. از آنجایی که تاج گل ها قابل حمل هستند، انتخاب بسیار خوبی برای گل آرایی مراسم تشییع جنازه هستند. آنها را می توان به راحتی از محل تشییع جنازه تا محل خاکسپاری حمل کرد تا در هر دو مکان از زیبایی تاج گل ها استفاده کرد.

هدف از فرستادن گل در مراسم تدفین، القای حس زندگی و ادامه حیات برای بازماندگان است. تاج گل چه گل آرایی رسمی داشته باشد و چه غیر رسمی، باید باعث آرامش و بهبود روحیه خانواده متوفی شود و نشان دهد که به آن ها اهمیت می دهید. با این حال، از نصب هرچیز دیگری جز پیام تسلیت بر روی تاج گل خودداری کنید. اگر قادر به گذاشتن یک پیام تسلیت متناسب با فضای مراسم نیستید، می توانید از گلفروش بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. چند کلمه تسلیت ساده تمام چیزی است که به آن نیاز دارید.

سبد گل ترحیم و پیامی که در خود دارد

سبد گل ترحیم و پیامی که در خود دارد

ارسال گل از دیرباز بیانگر همدردی بوده است. یک گل آرایی ساده این توانایی را دارد که آنچه را که قلب احساس می کند و کلمات از بیان آن قاصرند، بیان کند. گل آرایی ها در مواقع غم و اندوه، پیام امید را به ارمغان می آورند و دلالت بر شفقت، عشق و محبت دارند. یکی از پر کاربردترین نوع گل آرایی در مراسم ترحیم، سبد گل است. اهدای سبد گل ترحیم بهترین راه برای احترام به کسی است که فوت شده است. چیدمان سبدهای معمولی از گل هایی تشکیل شده است که آرامش دهنده هستند و در مراسم تدفین رایج می باشند، مانند رز سفید، گلایل، داوودی و… .

سبد گل ترحیم را هرکس با هر نسبتی می تواند اهدا کند. به طور معمول اهدای سبد گل با هدف همدردی با بازماندگان و ابراز تسلیت صورت می گیرد تا به این طریق به خانواده عزادار بگوییم در این شرایط سخت به یاد آنها بوده ایم. ابعاد سبد گل می تواند از خیلی بزرگ تا خیلی کوچک متفاوت باشد و البته به راحتی قابل حمل هستند. این گل آرایی ها تا چند روز بعد از مراسم دوام می آورند و می توانند همچنان روحیه بخش خانواده عزادار باشند. همچنین سبد گل را می توان هر زمان بعد از مراسم، حتی چند ماه بعد نیز به خانه خانواده عزادار فرستاد.

چه زمانی تاج گل ترحیم بخریم و چه زمانی سبد گل

امروزه بسیاری از مردم برای ابراز همدردی و حمایت عاطفی خود، حتی اگر در روزهای سخت نتوانند در مراسم آن مرحوم شرکت کنند یا در کنار دوستان و عزیزانشان باشند، تاج گل ترحیم یا سبد گل ارسال می کنند. به طور سنتی، تاج گل ترحیم توسط اعضای خانواده یا دوستان نزدیک متوفی تهیه و انتخاب می شود. معمولا تاج گل هایی که در مراسم تشییع تهیه می شوند ابعاد بزرگتری دارند و در محل خاکسپاری و در ورودی مسجد و منزل متوفی قرار داده می شوند. بنابراین، اگر در مراسمی حضور دارید که شخص، تازه فوت شده و یا در جایی هستید که با شخص متوفی نسبتی نزدیک دارید، بهتر آن است که از طرف خود یک تاج گل با یک پیام تسلیت مخصوص ارسال کنید. تاج گل در مقایسه با سبد گل، قیمت بالاتری دارد زیرا در آن از تعداد گل های طبیعی بیشتری همچون ارکیده، گلایل، سوسن استفاده می شود.

اما در حالیکه مراسم ترحیمی که در آن حضور دارید از زمان فوت مرحوم مدتی گذشته است و یا مربوط به شخصی غیر از فامیل درجه یک و یا دوستان نزدیک است، می توانید با تهیه یک سبد گل ترحیم سبب ساز تسکین قلب بازماندگان باشید. این نوع سبدهای گل ترحیم به دلیل قیمت مناسب در بین افراد پر طرفدار هستند و گل های انتخابی آن ها معمولاً گل های ساده مانند سوسن و گل داوودی هستند.

برای مراسم خاکسپاری کدام مناسب تر است؟

برای مراسم خاکسپاری کدام مناسب تر است؟

وقتی به انتخاب تاج گل ترحیم یا سبد گل مراسم تدفین فکر می کنید، تاج گل اولین چیزی است که شما را متوجه خود می کند. در حقیقت، تاج گل یک نمایش دراماتیک از گل آرایی است که عمق اندوه و غم را نشان می دهد. این چیدمان حلقه ای زیبا سنگ تمامی بر التیام قلب دردمند بازماندگانی است که به تازگی عزیزی را از دست داده اند، بنابراین اهدای تاج گل در مراسم خاکسپاری اوج همدردی شما با خانواده متوفی است. تاج گل نشان از احترام متوفی دارد و اغلب وجود تاج گل در کنار قبر، محوطه مراسم ترحیم و ورودی منزل متوفی، نشانه اهمیت و بزرگی جایگاه مرحوم برای بازماندگان و دوستان ایشان است. وجود تاج گل در ورودی مسجد و منزل فرد مرحوم اعلام وقوع مصیبت وارده بر خانواده ایشان است که توجه هر عابر و بیننده ای را به خود جلب می کند. بنابراین اهدا تاج گل در مراسم خاکسپاری فرد تازه مرحوم شده، بهترین انتخابی است که باید از طرف نزدیکان صورت بگیرد.

هنگام برگزاری مجلس ترحیم کدام بهتر است؟

همانطور که گفته شد اهدا تاج گل ترحیم یا سبد گل یک هدف دوگانه را دنبال می ‌کنند؛ احترام به کسی که درگذشته است و آرزوی آرامش برای خانواده داغدار. پس توجه به تناسب نوع گل و گل آرایی، بسیار مهم است چراکه قرار است حاوی پیامی باشد. معمولا مراسم ترحیم در منزل و یا در تالارهای پذیرایی برگزار می شود. در چنین محافلی آوردن یک تاج گل بزرگ برای عرض تسلیت کمی کج سلیقی است چراکه ممکن است حمل یک تاج گل در فضای تالار کار چندان درستی نباشد. همچنین ممکن است منزل متوفی جایی برای نگهداری یک تاج گل بزرگ نداشته باشد، هرچند که این تاج گل با نهایت احترام و عشق و همدردی ترتیب داده شده باشد. بهترین پیشنهاد برای ابراز همدردی در یک مراسم ترحیم تقدیم یک سبد گل کوچک و جمع و جور و قابل حمل است که ضمن التیام غم بازماندگان، ایشان را برای حمل و نگهداری گل در منزل یا تالار چندان به زحمت نیاندازد.

در زمان بازگشت فرد عزادار به محل کار تاج گل بهتر است یا سبد گل؟

ممکن است دوستان نزدیک و همکاران کاری خانواده متوفی بخواهند برای ابراز همدردی یا عرض تسلیت تاج گل ترحیم یا سبد گل تهیه کنند تا نشان دهند که در زمان اندوه همکار خود به فکر او بوده اند و در غمش شریک هستند. در چنین شرایطی اگر می خواهید ابراز همدردی خود را بعد از بازگشت همکارتان به محل کار بیان کنید، تقدیم یک سبد گل در محل کار، بهترین انتخاب ممکن برای عرض تسلیت به او است. چرا که بعد از مراسم خاکسپاری اهدا تاج گل به خانواده متوفی دیگر موضوعیت ندارد و می بایست از سبد گل و یا دسته گل برای دلجویی افراد استفاده کرد. شما می توانید یک سبد گل زیبا در هر ابعادی با یک پیام تسلیت را تهیه نمایید و بر روی میز همکار خود قرار دهید و بدین ترتیب از او دلجویی نمایید.

نوشتن پیام تسلیت

آیا نوشتن پیام تسلیت نیز اهمیت دارد؟

علاوه بر تهیه تاج گل ترحیم یا سبد گل نکته دیگری که می بایست به آن توجه نمود، تقدیم پیام تسلیت به بازماندگان متوفی است. بسته به میزان نزدیکی شما به فردی که فقدان عزیزی را تجربه کرده است، می بایست به محض اطلاع از مرگ عزیزانش پیام تسلیتی را آماده و ارسال نمایید. ارسال پیام تسلیت تا چند روز پس از برگزاری مراسم یادبود یا تشییع نیز مناسب است. در حقیقت، پیام تسلیت یادداشتی برای ابراز همدردی شماست. این پیام می تواند الهام عظیمی از آرامش را برای کسی که در غم از دست دادن عزیزانش است، فراهم کند. این پیام یک حرکت ساده از طرف شما است تا به بازماندگان بگوید شما خود را در غم آن ها شریک می دانید. این پیام تسلیت می تواند یک بنر بزرگ برای نصب بر سردر منزل متوفی باشد و یا می تواند یک پیام متنی بر روی تاج گل ترحیم یا سبد گل باشد و یا حتی یک پیام کوتاه در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی.

اگر برای تهیه یک تاج گل یا سبد گل ترحیم و یا حتی نوشتن یک پیام تسلیت بر روی سبد و تاج گل خود نیاز به جایی دارید که بدون دغدغه و نگرانی، به موقع بتواند بهترین تاج گل و سبد گل ترحیم را به همراه یک پیام تسلیت عمیق برای شما آماده و ارسال کند، گالری گل بهار فلاور را فراموش نکنید. گالری گل بهار ارائه دهنده کلیه خدمات گل آرایی ترحیم  به صورت حضوری و آنلاین می باشد. پس با خیال آسوده گل آرایی مراسم ترحیم خود را از ما بخواهید و دیگر نگران چیزی نباشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *