سبد گل خواستگاری

دسته گل خواستگاری برای عروس خانم‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین باید در تهیه آن اصول انتخاب دسته گل را رعایت کرد. این گل یکی از به یادماندنی ترین دسته گل‌هایی است که بین افراد رد و بدل می‌شود. در نتیجه خرید دسته گل برای مراسم خواستگاری، و انتخاب نوع و رنگ دسته گل جز مهم ترین گزینه‌ها می‌باشد. مراسم خواستگاری یکی از مراسماتی است که گل‌ها در آن نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

به همراه داشتن دسته گل می‌تواند به مراسم خواستگاری طراوت و زیبایی منحصر به فردی ببخشد. در انتخاب و خرید گل مناسب برای مراسم خواستگاری باید دقت فراوانی داشته باشید، که تقریبا به سلیقه عروس باشد. زیرا یکی از مهم‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین روزها برای عروس و داماد روز خواستگاری می‌باشد. در ادامه با معرفی بهترین نوع، و رنگ گل مناسب برای خواستگاری با ما همراه باشید.

گل مناسب برای مراسم خواستگاری کدام است؟

در صورتی که قبل از مراسم خواستگاری با عروس آشنا هستید، پس قطعاً سلیقه آن را می‌شناسید. بنابراین در انتخاب گل مناسب برای خواستگاری حتما به سلیقه عروس دقت داشته باشید. این که او به چه گلی و چه رنگی از گل‌ها علاقه دارد را در نظر داشته باشید. از آن جایی که رنگ و نوع گل‌ها دارای نماد خاص خود می‌باشند، بهتر است با در نظر داشتن ویژگی آن‌ها، به انتخاب دسته گل مناسب برای خواستگاری اقدام کنید. چند مورد از انواع گل‌هایی که معمولاً برای خواستگاری تهیه می‌کنند، عبارتند از: گل رز، گل لیلیوم، گل ارکیده و گل آنتریوم.

  • گل رز: گل رز یکی از زیباترین گل‌ها می‌باشد، که نماد عشق است. از آن رو که این گل دارای انواع مختلفی از رنگ‌ها می‌باشد، می‌توانید به سلیقه خود یک رنگ از آن و یا ترکیبی از آن‌ها را انتخاب کنید. به طور کلی برای ابراز عشق و علاقه و احساسات، از گل رز استفاده می‌کنند. به همین دلیل گل رز، پادشاه گل‌ها نامیده می‌شود. ناگفته نماند که برای خشک‌کردن، گل رز انتخاب مناسبی است، زیرا معمولاً عروس خانم‌ها گل خواستگاری خود را به صورت یادگاری نگه داشته، و خشک میکنند.
  • گل لیلیوم: معمولاً این گل برای تهیه سبد گل برای مراسم خواستگاری مناسب است. گل لیلیوم نیز در رنگ‌های گوناگون موجود است، که می‌توانید با توجه به سلیقه خود و یا عروس خانوم، رنگ آن را انتخاب کنید. یکی از انواع گل‌های لیلیوم، لیلیوم اورینتال نام دارد. این گل دارای بوی بسیار مطبوعی می‌باشد. بوی خوش این گل می‌تواند در افراد حس خوبی را ایجاد کند.
  • گل ارکیده: از آنجا که این گل را به خاندان سلطنتی انگلیس نسبت داده‌اند، می‌توانید برای تهیه یک سبد گل خواستگاری خاص، از گل ارکیده استفاده کنید. از این رو این گل‌ها مقداری گران‌تر از گل‌های دیگر می‌باشند، و خرید آن می‌تواند سخاوتمندی شما را نشان دهد. ارکیده نیز در رنگ‌های متنوع وجود دارد. شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که می‌خواهید انتخاب کنید. معمولا خانم‌ها به گل ارکیده علاقه بسیار زیادی دارند، زیرا؛ این گل یکی از خاص‌ترین و لوکس‌ترین نوع گل‌ها شناخته شده است.
  • گل آنتریوم: می‌‌توانید برای تهیه یک دسته گل مناسب برای خواستگاری از ترکیب مختلف گل‌ها در کنار یکدیگر استفاده کنید. برای مثال گل آنتوریوم را در کنار گل لیلیوم و ارکیده قرار دهید. گل آنتریوم نیز یکی از لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین گل‌ها محسوب شده، و به همین جهت بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

دسته گل

مفهوم هر یک از گل‌های مناسب خواستگاری

برای اینکه پیام خود را به طرف مقابل به خوبی ارسال کنید، قبل از هر چیز باید معنی و نماد گل‌ها را بدانید. این گونه می‌توانید با دقت بیشتر و راحت‌تر گل مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر سعی کنید گل‌ها را با توجه به نماد خاص آن‌ها تهیه کنید. هر گل دارای نماد منحصر به فرد و خاص خود می‌باشد. از آن رو که ظاهر گل آنتوریوم شبیه به قلب بوده، و رنگ آن نیز قرمز باشد، نماد عشق و علاقه، مهمان نوازی و شادی است. اگر رنگ گل آنتوریوم صورتی باشد، اشتیاق و عشق مادرانه را نشان می‌دهد.

به طور کلی رنگ قرمز در اکثر گل‌ها نماد عشق است. در گل ارکیده نیز همین طور می‌باشد. رنگ سفید گل ارکیده نشانه فروتنی است. ارکیده بنفش نشانه تحسین، احترام و وفاداری بوده، و رنگ زرد ارکیده نماد شروعی دوباره، و شادی می‌باشد. گل لیلیوم سفید، فروتنی و نجابت را نشان می‌دهد. رنگ نارنجی آن نماد افتخار است. در صورتی که به یک مراسم عروسی دعوت شده‌اید و می‌خواهید گل تهیه کنید، سعی کنید از لیلیوم صورتی استفاده کنید، زیرا رنگ صورتی این گل، نماد خوشبختی می‌باشد.

چه گلی را برای مراسم خواستگاری انتخاب کنیم؟

نکته قابل توجه این است که در کنار خرید دسته گل حتماً باید یک جعبه شیرینی و شکلات زیبا تهیه کنید. این امر ادب و احترام شما را نشان می‌دهد. اگر به مراسمات خواستگاری زیادی رفته‌اید، و تصور می‌کنید فقط برای مراسم خواستگاری اصلی باید گل تهیه کنید، بهتر است بدانید این تصور کاملاً اشتباه است. زیرا دیدار اول برای شناخت افراد بسیار مهم است. به همراه نداشتن دسته‌گل ممکن است خساست شما را نشان دهد، و حمل بر بی احترامی شود.

امروزه سبدها و باکس‌های گل، بسیار محترمانه‌تر و رسمی‌تر می‌باشند. می‌توانید برای مراسمات خواستگاری ابتدایی از این باکس گل‌های ساده و در عین حال شیک تهیه کنید، و برای مراسمات اصلی‌تر مانند بله برون که تعداد مهمانان نیز بیشتر است، دسته گل‌های بزرگتر خریداری کنید. توجه داشته باشید این روز یکی از روزهای به یادماندنی برای زوجین می‌باشد. به طور کلی انتخاب گل مناسب برای خواستگاری، انتخاب شیرینی‌های زیبا و خوشمزه، لباس‌ها و تمامی اتفاقات و صحبت‌ها در شب خواستگاری، می‌تواند از خاطراتی به یاد ماندنی برای افراد باشد.

گل رز

دسته گل یا سبد گل؟ کدام بهتر است؟

نحوه بسته بندی گل نیز یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها می‌باشد. امروزه گل‌ها را به صورت دسته گل، سبد گل، باکس گل، و یا به تازگی به صورت جام گل تهیه می‌کنند. برخی افراد در تصمیم‌گیری دچار تردید می‌شوند، و نمی‌توانند گزینه مناسب برای مراسم خواستگاری را انتخاب کنند. بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از سبدها و باکس‌های گل استفاده کنید. زیرا این نوع بسته بندی گل‌ها، حالت رسمی‌تری نسبت به دسته گل دارند. البته این موضوع نیز سلیقه‌ای می‌باشد، و سعی کنید به سلیقه عروس خانم‌ها در انتخاب گل مناسب براس خواستگاری توجه داشته باشید.

ناگفته نماند که سایز دسته گل نباید کوچک باشد، زیرا اگر یک دسته گل کوچک تهیه کنید؛ خساست شما را نشان داده، و اصلاً مناسب مراسم خواستگاری نیست. بنابراین سایز سبد گل باید مناسب بوده، و دسته گل نیز باید بزرگ و شیک باشد. در نهایت همان طور که به آن اشاره کردیم؛ سبد گل رسمی‌تر و لوکس‌تر بوده، و اگر در انتخاب بین این دو تردید داشتید، حتماً سبد گل را انتخاب کنید.

رنگ مناسب گل برای خواستگاری چیست؟

بهتر است بدانید که رنگ‌ها در گل دارای نماد و ویژگی‌های خاصی می‌باشند. بهترین رنگ گل مناسب برای خواستگاری، رنگ صورتی و سفید است. زیرا رنگ صورتی، علاقه و ارادت افراد را نشان می‌دهد. رنگ سفید نیز نماد صداقت و پاکی می‌باشد. از آنجا که رنگ سفید و صورتی حس و حال خوبی به افراد منتقل می‌کند، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گل مراسم خواستگاری باشد. سعی کنید از رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز یک‌دست استفاده نکنید. این رنگ‌ها حس خوبی را به افراد منتقل نمی‌کنند. اگر می‌خواهید از رنگ قرمز استفاده کنید، سعی کنید آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید.

گل خواستگاری

بهترین گل مخصوص خواستگاری کدام است؟

در صورتی که برای مراسم خواستگاری گل رز انتخاب کردید، از گل‌فروش بخواهید برای جذاب‌ترشدن سبد گل، چند برگ سبز شمشاد نعنایی، به سبد گل شما اضافه کند. از پرطرفدارترین و زیباترین گل‌ها برای خواستگاری می‌توان به گل آنتوریوم اشاره کرد. شکوفه‌های بسیار کمیاب گل ارکیده نماد تجمل، زیبایی، عشق و قدرت می‌باشد، و یکی از پر طرفدارترین گل‌های خواستگاری شناخته شده‌اند.

گل آفتابگردان نیز نماد گرما و شادی است. گل‌های زنبق آبی تیره و یا بنفش، نماد سلطنت هستند، که پیشنهاد می‌شود آن‌ها را جهت تهیه یک ترکیب گل خیره کننده، با لاله‌های قرمز و یا گل‌های مروارید ترکیب کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید گل نماد عشق و علاقه و محبت است، و نشان دهنده احترام می‌باشد. به همین دلیل در بیشتر مراسمات شادی و حتی عزاداری از انواع گل استفاده می‌شود. انتخاب یک گل مناسب برای خواستگاری از اهمیت بسزایی برخوردار است. از همین رو سعی کنید در انتخاب و خرید دسته گل برای مراسم خواستگاری به زیبایی آن بیشتر از قیمت آن توجه کنید. در این مقاله با نمونه‌هایی از انواع دسته‌گل و سبد گل خواستگاری آشنا شدید. می‌توانید برای یک انتخاب مناسب و شیک از گالری بهار کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *