گل مناسب مراسم ترحیم

امروز در مراسم ترحیم انواع تاج گل‌ها به چشم می‌خورد که معمولاً از طرف اطرافیان برای نشان دادن احترام به فرد درگذشته ارسال می‌شود. گل‌ها تأثیر بسیار زیادی در آرامش بخشیدن به اطرافیان متوفی را دارند و برای بهبود خاطر آن‌ها مؤثر هستند. به همین دلیل انواع مختلف گل‌ها برای استفاده در گل‌آرایی تاج گل مخصوص ترحیم وجود دارد و نحوه انتخاب این گل‌ها دارای اصول خاصی است.

به همین دلیل باید در انتخاب گل مناسب برای ترحیم، درباره مفهوم گل‌ها بیشتر بدانید و با گل‌های مناسب برای مراسم ترحیم آشنا شوید. در ادامه مقاله به معرفی این گل‌ها خواهیم پرداخت و نکاتی را درباره خرید آن‌ها بیان خواهیم کرد.

گل‌های مناسب برای ترحیم کدامند؟

هنگام انتخاب گل مناسب برای تحریم، دانستن انواع آن‌ها اهمیت زیادی دارد. انواع گل‌های مورد استفاده برای تاج گل ترحیم شامل گل گلایل، گل لیلیوم، گل نرگس، گل سنبل، گل میخک، گل رز، گل زنبق، گل بنفشه، گل ارکیده و گل داوودی است. در ادامه به مفهوم استفاده از انواع این گل‌ها برای تاج گل ترحیم اشاره می‌کنیم.

گل گلایل

گل گلایل

یکی از گل‌های مناسب برای مراسم ترحیم استفاده از گل گلایل است. این گل به عنوان نماد احساسات و یاد‌آوری است و در بهبود غم خانواده متوفی می‌تواند تأثیرگذار باشد. استفاده از گل گلایول در کشور ما برای یاد بود مراسم ترحیم بسیار زیاد است و به عنوان پرمصرف‌ترین گل در این زمینه شناخته می‌شود. تاج گل گلایل مورد استفاده در مراسم ترحیم بهتر است به رنگ سفید و سیاه باشد.

گل لیلیوم

گل لیلیوم

گل لیلیوم همان گل سوسن است که انواع مختلفی دارد و رنگ این گل تأثیر چندانی در معنا و مفهوم آن خواهد داشت. گل لیلیوم نماد صداقت، ارزش‌های اخلاقی و قدرت است. این گل نیز به عنوان پر استفاده‌ترین گل در تاج گل مناسب ترحیم شناخته می‌شود.

گل نرگس

گل نرگس

نرگس به طور کلی به معنای شروع دوباره است. این گل قابل استفاده در مراسم ترحیم است و برای برانگیختن حس دلگرمی اطرافیان متوفی مناسب است. گل نرگس فقط در فصل بهار وجود دارد و در فصل‌های دیگر نمی‌توان آن را یافت. گل‌های نرگس معمولاً به رنگ سفید و زرد وجود دارند و در هنگام خرید تاج گل ترحیم، استفاده از این گل را در اولویت بگذارید. اما باید به این نکته توجه کنید که این گل در تمام فصول وجود ندارد و فقط در فصل های خاصی می توان از آن استفاده کرد.

گل سنبل

گل سنبل

زیبایی و جذابیت این گل بسیار زیاد است و سنبل مشکی به نشانه غم و اندوه فراوان شناخته می‌شود. استفاده از گل سنبل مشکی برای مراسم ترحیم بسیار مناسب است. در واقع گل سنبل نماد حس عمیق غم و اندوه را در از دست دادن عزیز نشان می‌دهد.

گل میخک

گل میخک

گل‌های میخک دارای رنگ‌های مختلفی هستند و هر کدام از رنگ‌های این گل مفهوم خاص خود را دارد. گل مناسب برای ترحیم از نوع گل میخک معمولاً سایز کوچک‌تری نسبت به سایر گل‌ها دارد و عمر آن نیز زیاد است. استفاده از این گل در تاج گل ترحیم باعث انتقال احساسات مثبت به عزاداران و خانواده متوفی می‌شود.

استفاده از گل میخک قرمز به معنای محبت بر گل میخک سفید به معنای پاکی و خلوص نیت است. این گل در میان مسیحیان به عنوان نماد اشک چشم حضرت مریم شناخته می‌شود. دوام زیاد این نوع گل و قیمت مناسب آن باعث شده استفاده از آن برای مراسم ترحیم بسیار کاربردی باشد.

گل رز مناسب مراسم افتتاحیه

گل رز

انواع گل‌های رز بسیار زیاد است و رنگ‌های آن نیز انواع مختلفی دارد. هنگام انتخاب گل رز برای استفاده در تاج گل مناسب برای ترحیم باید دقت داشته باشید که رنگ مناسب آن را انتخاب کنید. گل رز قرمز به عنوان عشق و دوست داشتن و یا غم است. گل رز سفید به معنای پاکی و معصومیت است. گل رز زرد که نماد دوستی است و گل رز صورتی معمولاً برای تاج گل ترحیم و مناسب نیستند و استفاده نمی‌شوند. اما می‌توان از گل رز سفید و قرمز برای تاج گل مراسم ختم استفاده کرد.

گل زنبق

گل زنبق

گل زنبق، از آن گل‌هایی است که در مراسمات مختلف می‌توان استفاده کرد. نماد گل زنبق، پاکی و معصومیت شخص فوت شده است و معمولاً در مراسم ترحیم از رنگ زرد این گل استفاده می‌کنند. البته می‌توان از ترکیب گل‌های زرد و سفید زنبق نیز برای تاج گل مناسب برای مراسم ترحیم استفاده کرد.

گل بنفشه

گل بنفشه معمولاً به عنوان نماد زیبایی شناخته می‌شود. استفاده از این گل در ترکیب با گل‌های دیگر می‌تواند یک تاج گل زیبا به وجود آورد که برای خانواده عزادار بسیار مناسب است و در کمتر شدن میزان احساس غم و ناراحتی آن‌ها تأثیرات بسیار زیادی خواهد داشت.

گل ارکیده

گل ارکیده

استفاده از گل ارکیده به عنوان گل مناسب برای ترحیم رواج زیادی دارد و در طراحی تاج گل ترحیم از آن استفاده می‌شود. ارکیده دارای انواع مختلفی است و رنگ‌های متنوع، سفید و بنفش دارد. این گل به معنای عشق ابدی نیز می‌تواند باشد و برای تاج گل مراسم ترحیم می‌توان از گل‌های سفید و صورتی ارکیده استفاده کرد.

گل داوودی

گل داوودی

شهرت و محبوبیت گل داوودی در سراسر دنیا بسیار زیاد است و طرفداران بسیار زیادی دارد. رنگ‌های این گل متنوع است و می‌توان آن را به رنگ‌های زرد، سفید، صورتی، بنفش خریداری کرد. این گل در کشور‌های مختلف معنای متفاوتی دارد. استفاده از آن برای تاج گل مناسب ترحیم بسیار مناسب است و در کشور ما جز پر استفاده‌ترین گل‌ها در این زمینه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: برای خرید بهترین تاج گل افتتاحیه کافیست روی لینک کلیک کنید تا لیستی از تاج گل های گالری گل بهار را مشاهده کنید.

برای خرید گل مناسب ترحیم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید گل مناسب برای ترحیم باید به یک سری از نکات مهم توجه کنید. اگر رابطه شما با فرد فوت شده، رابطه صمیمی یا نزدیکی باشد، بهتر است گل انتخاب شده شما بزرگ‌تر و تشریفاتی‌تر باشد و زرق و برق آن نیز بیشتر شود. اما اگر متوفی از اطرافیان دور شما باشد، خرید تاج گل کوچک‌تر و ساده‌تر مناسب‌تر است. هنگام انتخاب گل ترحیم حتماً باید دقت کنید رنگ گل با معنا و مفهوم مشخصی باشد و مناسب برای مجلس ترحیم باشد.

مثلاً استفاده از رنگ گل قرمز برای مراسم ختم مناسب نیست اما انتخاب گل سفید برای مراسم ترحیم مناسب‌تر از سایر رنگ‌ها است. چرا که در کنار انتقال احساسات مثبت، نشانه احترام، معصومیت و پاکی است. همچنین بهتر است به متن روی تاج گل، اندازه تاج گل، قیمت تاج گل و مواردی از این قبیل نیز دقت کنید.

بهترین گل برای مراسم ترحیم کدام است؟

به دلیل وجود تنوع بسیار زیاد گل‌های مورد استفاده در ساخت تاج گل ترحیم، بهتر است گل‌هایی را به کار ببرید که ماندگاری بیشتری دارند. همچنین انتخاب گل‌ها بر اساس سلیقه افراد و عواملی از این قبیل انجام می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان یکی از این گل‌های گفته شده در مقاله را به عنوان بهترین گل معرفی کرد.

برای انتخاب بهترین گل مناسب برای ترحیم می‌توانید به گالری بهار مراجعه کنید. گالری بهار با چندین سال سابقه در زمینه تاج گل مخصوص مراسمات مختلف، می‌تواند در انتخاب گل مناسب برای ترحیم به شما کمک کند.

نتیجه‌گیری؛ گل مناسب برای مراسم ترحیم

در این مقاله درباره گل مناسب برای ترحیم صحبت کردیم و با انواع گل‌های مورد استفاده در ساخت تاج گل ترحیم آشنا شدیم. همچنین مفهوم گل‌های مورد استفاده در این تاج را بررسی کردیم و ۱۰ نوع از این گل‌ها را معرفی کردیم. به دلیل اهمیت تقدیم تاج گل برای اطرافیان شخص متوفی، استفاده از گل مناسب برای استفاده در تاج گل ترحیم نیز مهمتر می‌شود.

با استفاده از اطلاعات این مقاله می‌توانید گل مناسب برای تاج گل ترحیم را انتخاب کنید و با مراجعه به گالری بهار بهترین تاج گل ترحیم را تهیه کنید. گالری گل بهار در این زمینه چندین سال تجربه دارد و به شما کمک می کند تا یک انتخاب کاملا مناسب داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *