راهنمای خرید سبد گل ترحیم

گل برای مناسبت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سبد گل برای مناسبت های مختلف یکی از خاص ترین  خدماتی است که  همیشه مورد توجه بوده است. استفاده از سبد گل برای مراسم بزرگداشت و ترحیم و ارائه سبد گل ترحیم از موارد مهمی است که برای احترام به شخص عزادار در نظر گرفته می شود.

ارائه این سبد به عنوان هدیه و یا بزرگداشت با درنظر گرفتن  موارد مهمی انجام می شود.

  • سایز و اندازه
  • نوع گل
  • لوکس بودن
  • طراحی

در زمان خرید سبد گل ترحیم باید  توجه  داشته باشید که شکل ظاهری این سبدها با نمونه هایی که برای  مراسم و مناسبت های دیگر در نظر گرفته می شود تفاوت اساسی دارد. سبدهای ترحیم در ابعاد مختلف قابل طراحی هستند. طراحی سبد می تواند با توجه به شکل سبد به صورت بیضی، مربعی و دایره ای باشد. میزان صمیمیت شما با فرد متوفی در نوع و حتی اندازه سبدهای گل ترحیم تاثیرگذار است. نیازی نیست شما تجربه خاصی در این زمینه  داشته باشید . گروه بهار فلاور با دانش کافی آماده  ارائه بهترین خدمات در زمینه  انتخاب و طراحی سبد گل ترحیم مناسب با سلیقه شما هستند. برای سفارش گل آنلاین در تهران می توانید روی ما حساب کنید.

ابعاد سبد گل ترحیم

گل های مناسب سبد گل ترحیم

در مراسم ترحیم و یادبود بیشتر از تاج گل و پایه گل استفاده می شود.  در سبدهای گل مناسب برای مراسم ترحیم از گل هایی استفاده می شود که دارای رنگ های سرد و آرامش بخش هستند.  نکته مهمی که  در سبد گل ترحیم باید به آن دقت داشت ، روحیات و اخلاق فرد برگزار کننده مراسم می باشد، گاهی اوقات انتخاب اشتباه  باعث ایجاد سوء تفاهم و سوء تعبیر خواهد شد.

اگر دوست دارید در مراسمات ترحیم، تاج گل ترحیم ببرید می توانید ابتدا روی لینک کلیک کنید تا کلیه تاج گل های بهار هانی را مشاهده کنید.

طراحان و تولید کنندگان گل با توجه به تجربه کاری که  در این زمینه  دارند مشاوران مناسبی برای انتخاب می باشند.

  • گل لیلیوم

یکی از مناسب ترین انتخاب های سبد گل ترحیم گل لیلیوم است. گل لیلیوم سفید نماد پاکی و صلح است و به دلیل حس آرامش بخشی که به بیننده القا می کند در سبدهای گل ترحیم مورد استفاده قرار می گیرند.  گل لیلیوم نشانگر قدرت، صداقت و ارزش های اخلاقی است. سبدهای گل لیلیوم می تواند هدیه ای مناسب برای متوفی که دارای شخصیت عالی و با وقاری بوده است باشد.

  • گل مریم

گل مریم به دلیل برخورداری از خاصیت آرامش بخشی در بسیاری از تاج گل ها و سبدهای ترحیم مورد استفاده قرار می گیرد. معمول ترین رنگ  گل مریم مورد استفاده برای مراسم تحریم نمونه سفید آن است.

  • گل رز

گل رز یکی دیگر از گل های مناسب مراسم ترحیم می باشد. رز سفید به نشانه  روح خالص و معصومیت است. اگر فرد متوفی از افرادی است که به شما نزدیک بوده است از ترکیب رز سفید  و زرد در سبد گل ترحیم استفاده کنید.

  • گل نرگس

استفاده از گل نرگس در سبد گل ترحیم برای ارسال پیام به بازماندگان فرد فوت شده می باشد. گل نرگس در باور عمومی به معنی شروع دوباره زندگی است و ارسال این گل برای بازماندگان برای دلگرمی دادن به آنها می باشد. گل نرگس در سبدهای گل ترحیمی که در بهار تهیه می شود موجود است و در بقیه فصل ها به  دلیل عدم رویش آن در سبد گل دیده نمی شود.

  • گل داوودی

یکی از محبوبترین گلهای مورد استفاده برای مراسم ختم و بزرگداشت در سراسر دنیا گل داوودی است. در بسیاری از کشورها این گل نماد مرگ و غم و اندوه است. از این گل در کنار گل رز و لیلیوم برای سبد گل ترحیم می توانیم استفاده کنیم.

ترکیب رنگ ملایم در سبد ترحیم

ویژگی های گل مناسب برای سبد گل ترحیم

سبد گل مناسب ختم تفاوت های مشهودی با سبدهای مراسم جشن و شادی دارد. یک سبد گل ترحیم دارای ویژگی های متعددی می باشد.

  • نوع سبد گل

سبد گل مجالس ترحیم در انواع رومیزی، یک طبقه و چند طبقه  وجود دارد که خریدار با توجه به میزان بودجه و سلیقه خود یکی از نمونه ها را انتخاب می نماید. گروه بهار فلاور با استفاده از  تجربیات گروه متخصص آماده  خدمات رسانی و ارائه  مشاوره در زمینه  تهیه و خرید انواع دسته گل مناسب مجالس ترحیم می باشد.

  • استفاده از گل های تازه در سبد گل ترحیم

سبد گل باید با گل های تازه طراحی شود. بهار فلاور توصیه می کند تا با خرید و تهیه دسته گل و سبدهای گل تازه باعث تغییر فضای مراسم ختم برای بازماندگان شوید. گل های مصنوعی نمی توانند این حس را در فضای منتشر کنند و وجود آنها برای مدت زمان زیاد باعث یادآوری شرایط غم و غصه و ناراحتی برای بازماندگان می شود.

  • استفاده از گل های مناسب فصل

بهتر است تهیه سبد گل ترحیم متناسب با فصل انجام شود و از گل هایی استفاده  شود که مقاومت بیشتری نسبت به تغییر دما دارند. از استفاده و انتخاب گل هایی که به سرعت پژمرده می شوند خودداری کنید.

  • نوع گل

انتخاب نوع گل برای سبد ترحیم نیز دارای اهمیت بالایی می باشد.  رنگ و نوع گل ها  هر کدام معنای خاصی دارد و ما نمی توانیم از هر نوع گلی در سبد گل ترحیم استفاده کنیم.

  • رنگ گل ها

در سبد ترحیم از رنگ سفید در کنار رنگ های ملایم دیگر استفاده می شود، هیچ وقت از رنگ گل های جیغ  برای سبد ترحیم استفاده نکنید.

تنوع گل در سبد ترحیم

طراحی سبد گل

طراحی سبد ترحیم تفاوت اساسی با سبدهای گل مراسم جشن و سرور دارد، برای مراسم ختم از روبان مشکی و تیره  استفاده می شود و طراحی سبد گل ترحیم بسیار ساده است.

سبد گل ترحیم را چگونه باید تزئین کرد؟

مهمترین نکته ای که  در تزئین و طراحی سبد ترحیم باید به آن توجه  کرد این است که قرار است  از آن برای مراسم ختم استفاده شود. گل در مراسم ختم برای تسلی خاطر بازماندگان است و طراحی ساده ای دارد. شما نمی توانید از طراحی هایی که  برای  سبد و دسته گل مراسم عروسی استفاده می کنید برای مراسم ختم نیز استفاده نمایید.

چیدمانی که برای سبد ترحیم و باکس های مخصوص این مراسم در نظر گرفته می شود باید به شکلی باشد که  درعین سادگی شکیل و زیبا باشد.

  • می توانید از ترکیبی از چند گل مناسب برای سبد گل ترحیم استفاده کنید.
  • از رنگ های تند و جیغ در سبد استفاده نکنید.
  • از گل های تازه برای طراحی سبد استفاده کنید.
  • موقعیت و شخصیت افرادی که قرار است سبد گل به آنها تقدیم شود در نظر بگیرید.
  • تمامی گل های داخل سبد باید روی یک اسفنج خیس قرار گرفته باشند.

این اسفنج خیس کمک می کند  تا طراوت و تازگی گل ها حفظ شود و گل ها ماندگاری بیشتری داشته باشند.

نتیجه گیری

سبد گل ترحیم یکی از روش های ابراز احساسات و همدردی اطرافیان با خانواده متوفی می باشد. از آنجا که کاربرد این نمونه ازسبدها با توجه  به شرایط، متفاوت از نمونه های دیگر می باشد باید در انتخاب بخش های مختلف و حتی طراحی و تزئین آن دقت کافی به عمل بیاید. در سبد ترحیم از گل هایی مانند لیلیوم، مریم، نرگس و داوودی و رز سفید استفاده می شود و تنها تزئین روی آنها روبان مشکی است. انتخاب نوع گل مورد استفاده در سبد می تواند با توجه سلیقه شما از بین گل های مورد نظر صورت پذیرد. مهمترین نکته در تهیه سبد گل ترحیم استفاده از گل های تازه  در طراحی آن می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *