تاج گل مناسب برای مراسم ترحیم

به طور کلی در مراسم ترحیم ارسال انواع تاج گل‌ها از طرف آشنایان و اقوام به جهت احترام برای متوفی اهمیت زیادی دارد. گل‌ها نشانه آرامش و بخشش هستند و در بهبود خاطر اطرافیان متوفی بسیار تأثیر‌گذار هستند. به همین دلیل انتخاب گل و گل‌آرایی در تاج گل ترحیم بسیار مهم است. مثلاً نحوه چینش گل‌ها و نوع گل‌ها، سایز تاج گل و تعداد طبقات آن دارای اصول خاص است.

بر همین اساس در انتخاب تاج گل مناسب باید پارامتر‌های انتخاب تاج گل ترحیم رعایت شود. در ادامه این مقاله با این پارامتر‌ها آشنا می‌شویم و ویژگی‌های مختلف تاج گل مناسب ترحیم را بیان می‌کنیم.

معیار‌های انتخاب تاج گل مناسب ترحیم

یکی از اصلی‌ترین معیار‌ها در انتخاب تاج گل مناسب ترحیم داشتن زمان کافی است. شما باید برای انتخاب تاج گل، حتماً گل‌های تازه و استند نو در تاج گل خود داشته باشید. در صورتی که زمانی کافی برای انتخاب تاج گل داشته باشید، استفاده از گل‌های کهنه و یا استند‌های دست دوم به حداقل می‌رسد.

همچنین باید به دوام و ماندگاری گل‌های تاج و رنگ گل مورد استفاده در تاج گل نیز دقت شود. بهتر است هنگام انتخاب تاج گل ترحیم میزان دوری یا نزدیکی با شخص متوفی را در نظر بگیرید. چرا که برای اقوام نزدیک بهتر است تاج گل بزرگ‌تر استفاده شود و برای اقوام دور بهتر است تاج گل ساده‌تر و کوچکتر باشد.

تاج گل ترحیم یک طبقه دایره ای

شکل ظاهری تاج گل ترحیم

یکی از اصلی‌ترین پارامتر‌های انتخاب تاج گل ترحیم این است که شکل ظاهری آن را مد نظر قرار دهید. تاج گل مخصوص ترحیم تنوع بسیار زیادی در نوع گل‌های مورد استفاده دارد و در شکل ظاهری نیز به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شود. تاج گل یک طبقه، دو طبقه و سه طبقه انواع تقسیم‌بندی‌های ظاهری تاج گل ترحیم است.

تاج گل یک طبقه

ارزان‌ترین نوع تاج گل ترحیم و کوچک‌ترین نوع آن، تاج گل یک طبقه است که برای مراسم عزاداری کاملاً مناسب است. میزان ارتفاع این تاج‌ها بسیار کم است و در تزئین آن از گل‌های بسیار کمی استفاده شده است. قیمت این تاج گل نسبت به انواع دیگران ارزان‌تر است و به راحتی می‌توان آن را جا به جا کرد. برای افزایش زیبایی تاج گل یک طبقه بهتر است در انتخاب نوع گل آن دقت شود و تزیین صحیح بر روی آن انجام گیرد.

تاج گل دو طبقه

نحوه ساخت این نوع گل‌ها به صورت دو طبقه است و هر دو قسمت برای چیدمان گل قابل استفاده است. به دلیل وجود ساختار دو بخشی، میزان گل مورد استفاده در تزیین این تاج بیشتر است و در نتیجه قیمت آن نیز متفاوت است.

تاج گل سه طبقه

این تاج گل از نظر سایز و طراحی بزرگترین نوع تاج گل مناسب مجلس ترحیم است. تاج گل‌های سه طبقه به جهت سایز آن‌ها نیازمند گل‌های بیشتری هستند و جابجایی آن‌ها با دشواری همراه است. این تاج گل‌ها به عنوان گرانترین نوع تاج گل مجلس ترحیم شناخته می‌شوند. چرا که به دلیل استفاده از گل‌های بیشتر، بر قیمت آن هم افزوده می‌شود.

رنگ‌های به کار رفته در تاج گل ترحیم

رنگ‌های به کار رفته در تزئین تاج گل ترحیم، اهمیت بسیار زیادی دارند. استفاده از هر رنگ می‌تواند معنا و مفهوم خاصی داشته باشد. به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب جز مهمترین پارامتر‌های انتخاب تاج گل ترحیم است. هنگام انتخاب رنگ گل، باید دقت کنید تا رنگ‌ها را بر اساس مفهوم آن انتخاب کنید.

مثلاً گل‌های سفید نشانه احترام و صلح و همچنین نشان‌دهنده معصومیت و فروتنی هستند. وجود گل‌های آبی در تاج گل نشان دهنده آرامش و آسایش خواهد بود. همچنین باید دقت کنید در تاج گل مراسم تعلیم از رنگ قرمز استفاده نشود. گل‌های زرد نیز نشانه شادی و نشاط هستند و شاد مناسب تاج گل مراسم ترحیم نیست. بهتر است قبل از انتخاب تاج گل مناسب درباره مفهوم رنگ‌ها اطلاعات و آگاهی داشته باشید. پس از آن رنگ متناسب با مجالس ترحیم را انتخاب کنید.

حسی که تاج گل باید انتقال دهد

فوت اقوام و عزیزان برای اطرافیان بسیار سخت است و بودن افراد دیگر باعث می‌شود که بازماندگان احساس آرامش داشته باشند. هنگامی که شما برای عرض تسلیت سبد گل یا تاج گل برای مراسم ارسال می‌کنید، باعث برانگیختن حس آرامش در بازماندگان می‌شود. استفاده از گل‌های مختلف می‌تواند حسی که تاج گل باید انتقال دهد، را چند برابر کند.

به طور کلی ارسال تاج گل نشان دهنده احترام برای روح متوفی و بازماندگان است. احساسات همدردی، آرزوی آرامش، طلب بخشش، ابراز قدردانی، نشان دهنده پاکی و… همگی می‌توانند در یک تاج گل تجلی پیدا کنند.

تاج گل مناسب مراسم ترحیم

اگر تمام پارامتر‌های انتخاب تاج گل تسلیت رعایت شود، یک تاج گل کاملا مناسب برای مجلس ترحیم خواهید داشت. تاج گل مناسب برای مجلس ترحیم در انواع شکل‌های دایره‌ای، بیضی و قلب وجود دارد و با استفاده از گل‌های آنتوریوم، داوودی و پرنده بهشتی یا گلایل تزیین می‌شود. انتخاب تاج گل مناسب ترحیم باعث باشکوه‌تر شدن مجالس ختم و استقبال بهتر از مهمانان خواهد شد.

قیمت تاج گل مناسب ترحیم

تاج گل‌ها بر اساس ابعاد، اندازه، تعداد و نوع گل‌های مورد استفاده در تزیین آن دارای قیمت‌های مختلفی هستند. در بین افراد تاج گل‌های مقرون به صرفه و ارزان قیمت با زیبایی بیشتر یک گزینه کاملاً مناسب است. گالری گل بهار با چندین سال فعالیت و تجربه در حوزه طراحی و تزیین تاج گل، می‌تواند به شما کمک کند تا یک تاج گل مناسب انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری؛ تاج گل مناسب مراسم ترحیم

در این مقاله درباره پارامتر‌های انتخاب تاج گل ترحیم صحبت کردیم. معیار‌های مختلف انتخاب تاج گل ترحیم را مورد بررسی قرار دادیم. درباره شکل ظاهری تاج گل ترحیم صحبت کردیم و با انواع این تاج‌ها آشنا شدیم. در طراحی و تزیین تاج گل رنگ‌های خاصی به کار ‌می‌روند که در مقاله درباره آن‌ها توضیح دادیم.

هنگام انتخاب تاج گل ترحیم ابتدا بهتر است درباره انواع گل‌ها و حسی که منتقل می‌کنند، آگاهی پیدا کنید و پس از آن اقدام به ثبت سفارش یا خرید نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *