گل مناسب برای تولد

ممکن است تولد یکی از عزیزان‌تان نزدیک باشد و ندانید چه هدیه‌ای برای او بخرید. یکی از هدیه‌هایی که می‌تواند بسیار خاص و ارزشمند بوده و حس خوبی را به طرف مقابل القاء کند، گل است. گل‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها دارای معنا و مفهومی است که می‌توانید از میان آن‌ها، بهترین گل را انتخاب کنید. این گل‌ها معمولا به شکل دسته گل، سبد گل و یا یک شاخه گل هدیه داده می‌شوند. برای این‌که بدانید گل مناسب تولد چیست، بهتر است ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

چه گلی برای روز تولد مناسب است؟

گل‌های زیادی هستند که مناسب این جشن‌ها باشند، اما شما باید از میان این‌همه انتخاب، یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید که مناسب فرد باشد. بهترین انتخاب گل برای فردی که تولد خود را جشن می‌گیرد، گلی است که او به آن علاقه دارد. اگر نمی‌دانید که چه گلی برای تولد مناسب است، بهتر است که از میان گل‌هایی که قرار است نام ببریم، یک گل که ازنظر خودتان مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: برای دیدن تاج گل های ترحیم می توانید روی لینک کلیک کنید.

در زمان انتخاب گل برای تولد باید این مورد را هم درنظر داشته باشید که آن فرد دوست شماست، عشق‌تان است و یا اعضای خانواده؟ معمولا تفاوت زیادی در انتخاب گل برای این افراد وجود ندارد.

گل رز برای تولد

  • گل رز

زمانی که قصد دارید برای تولد همسر خود گلی را انتخاب کنید، گل رز انتخاب بسیار مناسبی است. معمولا افراد زیادی این گل را دوست دارند و انتخاب رنگ آن هم تاثیر زیادی در مفهومی که به طرف مقابل می‌رسانید دارد. گل مناسب تولد، باید باتوجه به رنگ آن انتخاب شود. گل رز قرمز نشانه عشق است که می‌توانید با انتخاب آن برای عشق زندگی‌تان، این مفهوم را به آن برسانید.

گل نیلوفر برای تولد

  • گل نیلوفر

یکی از گل‌هایی که می‌توانید برای تولد دوست، مادر، خواهد و یا اعضای خانواده خود انتخاب کرده و بخرید، گل نیلوفر است. رساندن حسی مثبت به فرد مقابل با این گل می‌تواند او را بسیار خوشحال و شاد کند.

گل ارکیده صورتی مناسب تولد

  • گل ارکیده

یکی از گل‌هایی که در رنگ‌ها و اشکال مخلف یافت می‌شود، گل ارکیده است. این گل بسیار باارزش بوده و می‌تواند به آن فرد حس ارزشمندی را بدهد. این گل بسیار خاص بوده و می‌توانید از آن در باکس‌های گل استفاده کنید. قیمت این گل بالاست و می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از چند ارکیده در باکس گل، با گل‌های مختلف استفاده کنید.

گل پیونی صورتی مناسب تولد

  • گل پیئونی

معمولا این گل‌ها برای دسته گل عروس استفاده می‌شوند اما استفاده از چند شاخه از آن برای تولد هم مناسب است. این گل مناسب تولد، معمولا در رنگ صورتی آن استفاده زیادی داشته و زیبایی خیره کننده‌ای را برای فرد خواهد داشت. حس ثروت، رفاه و عشق برای تولد فردی که دوست دارید را می‌توانید با هدیه‌دادن این گل به او برسانید.

معنی گل‌های مناسب روز تولد چیست؟

برای این‌که گل مناسب تولد فردی که دوست دارید را انتخاب کنید، می‌توانید از ماه تولد او کمک بگیرید. گل رز برای فروردین، نسترن برای اردیبهشت، یاس سفید برای خرداد، بنفشه برای تیر، شب‌بو برای مرداد، داوودی برای شهریور، زنبق برای مهر، آبان ارکیده، آذر مریم، دی همیشه‌بهار، بهمن گلایل و نرگس برای اسفند است. هرکدام از این گل‌ها دارای مفهوم خاصی هستند که در ادامه نماد برخی از آن‌ها را نام برده و توضیح می‌دهیم.

گل داوودی

  • گل داوودی

همان‌طور که گفته شد این گل مناسب تولد فردی است که تولد آن ماه شهریور است. این گل در رنگ‌های متنوعی وجود دارد که اغلب از رنگ زرد و سفید آن استفاده می‌شود. شادی و خوشبینی از معنا و مفهوم این گل است. زمانی که از رنگ سفید گل داوودی استفاده می‌کنید، یعنی قصد دارید وفاداری خود را به فرد مقابل نشان دهید و او را خوشحال کنید. استفاده از رنگ زرد این گل نشان‌دهنده عشق است.

گل شب بو سفید

  • گل شب‌بو

این گل بسیار خوشبو بوده و عطر بی‌نظیری دارد. زمانی که شما از این گل برای هدیه‌دادن استفاده می‌کنید، این عطر خوب گل باعث ایجاد حس آرامش در فرد مقابل می‌شود. نماد شب‌بو سفید نشان از عشق و شادی است. این گل علاوه‌بر رایحه بسیار خوب، دارای زیبایی چشم‌نوازی هم هست. می‌توانید این گل را به فردی که ماه تولدش خرداد است هدیه دهید.

گل لاله مناسب تولد

  • گل لاله

اغلب از رنگ قرمز این گل برای هدیه‌دادن استفاده می‌شود که بسیار زیبا است. انتخاب گل مناسب تولد، برای فردی که به گل لاله علاقه زیادی دارد بسیار شگفت‌انگیز است. معمولا این گل به‌صورت دسته گل درست شده و هدیه داده می‌شود. رنگ قرمز گل لاله نشان از عشق بی‌نهایت دارد.

گل میخک قرمز

  • گل میخک

یکی از گل‌هایی که استفاده زیادی برای انواع مراسم از جمله تولد دارد، گل میخک است. مفهوم این گل در رنگ قرمز به معنی رساندت عشق و محبت به طرف مقابل است. برخلاف رنگ قرمز این گل، اگر از رنگ زرد آن برای فردی استفاده کنید، یعنی این‌که درخواست او برای ابراز عشق را رد کرده‌اید.

برای خرید گل مناسب تولد چه نکاتی باید رعایت شود؟

برای این‌که یک گل مناسب تولد بخرید، لازم است که ابتدا سلایق فردی که برای او هدیه می‌خرید را درنظر بگیرید. شاید فردی باشد که رنگ آبی برای گل را دوست نداشته باشد و ترجیح دهد اگر کسی برایش گل می‌خرد رنگ آن قرمز باشد. هر رنگ از گل معنا و مفهوم خاصی دارد که اگر شما آن را ندانید و مفهوم خوبی نداشته باشد، ممکن است برای فرد مقابل سوءتفاهم پیش بیاید. اغلب رنگ‌های ملایم مانند صورتی برای تولد مناسب هستند.

نکته بعدی که وجود دارد این است که اگر قصد ندارید از دسته گل‌ و یا باکس گل با ترکیب گل‌های مختلف استفاده کنید و می‌خواهید که گل را به‌صورت شاخه‌ای برای فرد تهیه کنید، بهتر است که معنی آن را بدانید. معمولا گل رز را به‌صورت شاخه‌ای هدیه می‌دهند که یک شاخه از آن نشانه عشق است. دو شاخه گل رز نشان‌دهنده عشق دوطرفه، سه شاخه رز نشان‌دهنده صمیمیت و دوست‌داشتن است. اگر فردی هستید که می‌خواهید دست‌ودلبازی خود را نشان دهید، می‌توانید بیش از ۵۰ شاخه گل رز را برای فرد موردنظر تهیه کنید.

انتخاب گل مناسب تولد، مرحله اول گل هدیه‌دادن است. می‌توانید از فروشنده گل بخواهید که یک دسته گل یا باکس گل از گل‌های انتخابی‌تان برای‌تان درست کند. زمانی که کار درست‌کردن گل‌ها به شکل زیباتر تمام شد، حال نوبت این است که متن زیبایی را برای فردی که می‌خواهید گل را به او هدیه دهید انتخاب کنید. این متن باید باتوجه به نسبت فرد با شما انتخاب شود. متن موردنظر را روی یک کارت‌پستال زیبا با خطی خوش بنویسید و برروی گل‌ها قرار دهید.

جذاب‌ترین گل به مناسبت تولد

یکی از گل‌هایی که نه‌تنها برای تولد بسیار جذاب است، بلکه برای تمامی هدیه‌دادن‌ها می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد، گل رز است. این گل دارای انواع مختلفی است که رنگ‌های متنوع آن هم می‌تواند این انواع را تشکیل دهد. جذاب‌ترین گل مناسب تولد، گل رز جاودان است. شاید برای‌تان بسیار جالب باشد که گلی هدیه بگیرید که به‌زودی خراب نمی‌شود و عمر طولانی‌ای خواهد داشت. اغلب گل‌های معمولی تا نهایت یک هفته عمر داشته باشند و پس از آن پژمرده و خراب می‌شوند.

گل رز جاودان، همان‌گونه که از نام آن مشخص است، قرار است که ماندگاری بالایی داشته باشد که به دلیل استفاده از موادی است که برروی آن استفاده می‌کند. این گل‌ها در باکس‌های کوچکی استفاده می‌شوند که اگر قصد دارید از ان استفاده کنید، باکس‌هایی که دوره شیشه‌ای و پایه سنگی دارند، انتخاب بسیار جذاب و جالبی خواهد بود. یکی از گل‌هایی که بسیاری از افراد برای هدیه تولد استفده می‌کنند، این گل است که معمولا زیر باکس این گل، محفظه کوچکی قرار دارد.

محفظه کوچکی که در زیر باکس گل جاودان و یا انواع باکس گل‌ها وجود دارد به این دلیل است که اگر قصد دارید برای آن فرد هدیه دیگری هم درنظر بگیرید، می‌توانید آن را در زیر این باکس‌ها قرار دهید. که جلوه بسیار زیبایی خواهد داشت.

درنهایت

گل مناسب تولد انواع مختلفی دارد که درنهایت یک یا چند مورد از آن‌ها را باید انتخاب کنید. گل‌ها به دلیل زیبایی و حس سرزندگی و خوبی که دارند، برای هدیه‌دادن بسیار مناسب هستند. برای این‌که به کسی گلی هدیه دهید، لازم است که ابتدا معنی آن را هم درنظر بگیرید که برخی از این معانی توسط گالری گل بهار در این مقاله توضیح داده شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *