مناسب ترین گل برای مراسم چهلم

مراسم چهلم یکی از مراسماتی است که در آن افراد برای بازماندگان مرحوم گل می‌برند. اما چه گلی برای این مراسم مناسب است و گل مناسب برای مراسم چهلم، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، مسائلی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

گل مناسب برای مراسم چهلم چه ویژگی‌هایی دارد؟

انتخاب کردن گل مناسب برای مراسم چهلم کار سختی نیست فقط کافی است که هنگام خرید گل توجه داشته باشید که یک سری ویژگی‌ها در گلی که می‌خواهید خریداری کنید وجود داشته باشد. یکی از ویژگی‌های اصلی گل مراسم چهلم طبیعی بودن آن است. شاید برای بسیاری از مراسمات از جمله مراسمات شادی گل مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد، اما در مراسم چهلم باید از گل‌های طبیعی استفاده کنید. دلیل آن هم این است که گل‌های مراسم شادی را معمولاً افراد به عنوان یادبود نگه می‌دارند و برای اینکه گل عمر طولانی‌تری داشته باشد، در این مراسمات از گل مصنوعی استفاده می‌کنند. اما در مراسم چهلم این‌چنین نیست. گل‌های مراسم چهلم را نگه نمی‌دارند و معمولاً بعد از این که خانواده عزادار لباس عزا را از تن خود در آورند، گل‌ها و دیگر یادبودها را کنار می‌گذارند و از جلوی چشم خانواده عزادار دور می‌کنند، به همین دلیل نیازی نیست که گل مصنوعی برای مراسم چهلم ببرید.

همچنین به این دلیل گل مناسب برای مراسم چهلم باید طبیعی باشد که گل‌های طبیعی ظرافت و زیبایی بسیار بیشتری نسبت به گل‌های مصنوعی دارند و جلوه زیباتری به مراسم می‌بخشند. دیگر ویژگی که در گل‌های مراسم چهلم حائز اهمیت می‌باشد، رنگ گل است. هر رنگ گل دارای یک مفهوم خاص است، که هنگام انتخاب گل برای مراسم چهلم باید به آن توجه کنید. معمولاً رنگی که به صورت متداوم در مراسم چهلم استفاده می‌شود، رنگ سفید است. معنای رنگ سفید پاک بودن متوفی، خلوص روح آن مرحوم و آرامش برای خانواده متوفی است. به همین دلیل رنگ سفید رایج‌ترین رنگی است که در مراسم چهلم استفاده می‌گردد. رنگ‌های دیگری نیز ممکن است گاهی برای تنوع مورد استفاده قرار بگیرند، اما باید توجه داشته باشید که از رنگ‌های جیغ مثل قرمز یا نارنجی استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: چنانچه قصد خرید تاج گل ترحیم برای مراسمات ختم را دارید کافیست روی لینک کلیک کنید.

ویژگی‌های گل مناسب برای مراسم ختم

گل مناسب برای مراسم چهلم و مراسم ختم باید برای احترام گذاشتن به مجلس و شادروان یک سری ویژگی‌ها داشته باشد. بالاتر راجب نوع و رنگ گل صحبت کردیم. اما این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید، که برای مراسم ختم معمولاً تاج گل تهیه می‌کنند و در این مراسم از دسته گل استفاده نمی‌شود. در مراسمات شادی افراد برای اینکه فرصت تبریک گفتن و ابراز خوشحالی با صاحب مجلس را داشته باشند، دسته گل تهیه می‌کنند و آن به صاحب مجلس تقدیم کرده و به آن‌ها تبریک می‌گویند. اما در مراسم ختم این گونه نیست و از آنجایی که صاحب مجلس از شرایط روحی خوبی برخوردار نیست و به همین دلیل نمی‌تواند با همه مهمان‌ها گفتگو داشته باشد و از همه گل دریافت کند، برای مراسم چهلم یا ختم افراد تاج گل تهیه کرده و به رسم ادب و نشان دادن ارادت خود به از دست رفته، آن را ورودی محل برگزاری مراسم قرار می‌دهند و سپس به بازماندگان مرحوم تسلیت می‌گویند. به طور معمول افراد بر روی تاج گل خود نام خانوادگی خود به همراه یک جمله برای مرحوم می‌نویسند. گل مناسب برای مراسم چهلم، محدود به گل‌های خاصی می‌شود و نمی‌توان هر نوع گلی را برای این مراسمات استفاده کرد. در ادامه بیشتر راجب گل‌های خاصی که برای مراسمات ترحیم کاربرد دارد صحبت می‌کنیم.

گل های مناسب مراسم چهلم

مناسب‌ترین گل‌ها برای مراسم چهلم کدام است؟

در چنین مراسماتی که بسیار رسمی هستند از هر نوع گلی استفاده نمی‌کنند. گل مناسب برای مراسم چهلم، گلی است که طبیعی باشد و علاوه بر آن ساده و شیک باشد. در چنین مراسماتی از گل‌های پر زرق برق یا گل‌هایی که بو بسیاری از خود در محیط پخش می‌کنند، استفاده نمی‌شود. معمولاً برای مراسم‌های ختم از گل‌هایی که رنگ سفید دارند استفاده می‌شود و این گل‌ها را بر روی تاج گل به صورت دسته‌ای می‌چینند. گل‌های مراسم ختم معنای هم دردی و آرزو آرامش برای بازماندگان و روح مرحوم را می‌دهد. تاج گل مراسم ختم تزیین بسیار متفاوتی نسبت به مراسمات شادی دارند، در مراسم چهلم برای تزیین گل از ربان مشکی استفاده می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین گل‌هایی که در مراسم چهلم استفاده می‌شود، اشاره می‌کنیم.

  • گل گلایل

گل گلایل از اصلی‌ترین و متداول‌ترین انتخاب‌ها در مراسمات ختم به شمار می‌آید. این نوع گل معمولاً در تمام تاج‌گل‌های مراسمات ختم به چشم می‌خورد. یکی از مطمئن‌ترین انتخاب‌های برای چنین مراسماتی گل گلایل است. یکی از اصلی‌ترین دلیل‌هایی که این گل را بسیار استفاده می‌کنند، معنای زیبای این گل است. گل گلایل به معنای احساس عمیق و همچنین به یاد داشتن از دست رفته است. این گل بسیار زیبا است و رنگ‌های متنوعی دارد. اما در مراسمات ختم معمولاً از رنگ سفید آن برای تاج گل استفاده می‌شود.

  • گل داوودی

یکی دیگر از گل‌هایی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، گل داوودی است. این گل تمام فاکتورهای لازم که باید یک گل مناسب برای مراسم چهلم یا ختم داشته باشد، را به صورت یک جا در خود دارد و این موضوع باعث شده بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. سفیدی رنگ گل داوودی معنای پاک سرشتی را می‌دهد که برای چنین مراسمی بسیار پسندیده و زیبا است. همچنین این گل قیمت بسیار مناسبی دارد.

  • گل سوسن

یکی دیگر از گل‌های بسیار زیبایی که می‌توانید در تاج گل مراسمات ترحیم استفاده کنید، گل سوسن است. گل سوسن رنگ‌های مختلفی دارد که معنای تمامی رنگ‌های مختلف در این گل یکسان است. گل سوسن به معنای احترام به فرد درگذشته است.

  • گل رز

گل رز از دسته گل‌هایی است که به خاطر زیبایی بسیار زیاد و همچنین تنوع رنگ بسیار بالا و بوی بسیار خوب در مراسمات متفاوتی می‌توان از آن استفاده کرد. گل رز سفید هم گل مناسب برای مراسم چهلم یا دیگر مراسمات ترحیم است.

  • گل آنتوریوم

گل آنتوریوم بسیار خاص و زیبا می‌باشد. رنگ سفید این گل برای چنین مراسماتی بسیار شایسته و پسندیده است و معنی گل آنتوریوم این است که شما آرزوی شادی و همچنین فراوانی برای خانواده متوفی دارید. اگر چه این گل کمی گران‌تر از دیگر گل‌ها است، اما علاوه بر خاص بودن آن، معنای بسیار زیبایی دارد.

  • گل میخک

از دیگر گل‌هایی که مسیحیان نیز علاقه زیادی به آن دارند و در مراسم ختم از آن استفاده می‌کنند، گل میخک می‌باشد. این گل در دین مسیحیت به عنوان نمادی از اشک چشم مریم مقدس است به همین منظور از این گل بر روی تابوت استفاده می‌کنند. معنی کلی گل میخک بی گناهی و تولد دوباره است. از آن جایی که میخک قیمت مناسبی هم دارد، گل مناسب برای مراسم چهلم و دیگر مراسمات این‌چنینی به شمار می‌آید.

  • گل نرگس

گل نرگس هم از دیگر گل‌های زیبایی است که می‌توانید به خانواده متوفی تقدیم کنید. معنای گل نرگس شروعی دوباره است. در واقع این گل را برای دادن دلگرمی به خانواده متوفی استفاده می‌کنند.

  • گل مریم

یکی از خوشبوترین گل‌هایی که در مراسم چهلم مورد استفاده قرار می‌گیرد گل مریم می‌باشد. این گل به قدری بوی خوبی دارد که از آن عصاره‌های معطر می‌گیرند. گل مریم نیز انواع و رنگ‌های متفاوتی دارد که برای مراسم چهلم و ختم از رنگ سفید آن استفاده می‌شود.

سبد گل برای مراسم چهلم

سبد گل برای مراسم چهلم

تا اینجا با گل مناسب برای مراسم چهلم و ویژگی‌های آن به خوبی آشنا شدیم. برای اینکه یک سبد گل زیبا تهیه کنیم و به مراسم چهلم ببریم، لازم است که سبد را از کنار هم قرار دادن چند نوع گل پر کنیم. در بالا به گل‌هایی که در مراسمات ختم استفاده می‌شوند اشاره شد. باید سعی کنید با در نظر گرفتن معنا و همچنین زیبایی آن‌ها، ترکیبی از چند نوع گل را انتخاب کنید که در کنار هم قرار گرفتن آن‌ها علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی دارد، معنای خوبی نیز برای خانواده متوفی داشته باشد. برای اینکار می‌توانید از افرادی که سال‌ها در این زمینه تخصص دارند، کمک بگیرید. کسانی که در گل فروشی‌ها مشغول فعالیت هستند و چند سالی تجربه دارند می‌توانند، بهترین ترکیب‌ها را به شما ارائه دهند. گاهی وقت‌ها استفاده از تنها یک نوع گل نیز می‌تواند علی رغم سادگی بسیار زیبا و خوش مفهوم باشد. پس نیازی نیست که حتماً سعی کنید از چندین نوع گل استفاده کنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که در انتخاب تعداد نوع گل‌ها زیاده‌روی نکنید سعی کنید از سه یا چهار نوع گل استفاده کنید. استفاده هم زمان از تعداد بسیار زیادی از انواع متفاوت گل‌ها، باعث شلوغی و بی‌نظمی سبد شما می‌شود.

تاج گل تسلیت برای مراسم چهلم

انتخاب گل مناسب برای مراسم چهلم با توجه به نکات جامعی که تا اینجا اشاره شد، دیگر کار سختی نخواهد بود و شما به راحتی می‌توانید یک تاج گل زیبا که علاوه بر زیبایی معنای خوبی نیز داشته باشد را انتخاب کنید. در بسیاری از گالری‌ها تاج گل‌های آماده نیز وجود دارد که کار شما را بسیار راحت کرده و دیگر نیازی به منتظر بودن برای آماده شدن تاج گل خود ندارید. اما اگر هم نوع خاصی مد نظر شما می‌باشد، حتماً با فروشندگان که تجربه بیشتری در این زمینه دارند، مشورت کنید تا به بهترین خروجی ممکن برسید.

بیشتر بخوانید: اگر قصد خرید پایه گل تسلیت را دارید می توانید روی لینک کلیک کنید.

نتیجه‌گیری؛ گل مناسب مراسم چهلم

گل مناسب برای مراسم چهلم باید دارای ویژگی‌هایی باشد که هم نشانه احترام به خانواده متوفی است و هم دارای پیام و معنایی برای فرد درگذشته، در مراسمات ختم معمولاً از گل‌های طبیعی با رنگ سفید استفاده می‌کنند. در این مقاله به متداول‌ترین گل‌هایی که برای مراسمات مورد استفاده قرار می‌گیرد و معنای آن‌ها پرداختیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *