گل های تابستانی

یکی از فصول سال که در آن تمامی گل و گیاهان به دلیل تابش آفتاب طولانی مدت و روزهای گرم یک شبه رشد می کنند و درخشان می شوند تابستان است. داشتن یک بوته از گل های تابستانی در باغچه و یا باغ و حیاط شما بسیار جلوه ی زیبایی خواهد داشت. در روز های گرم تابستان و نسیم ملایمی که در این فصل می وزد نشستن در هوای آزاد در کنار گل‌ ها و گیاهان بسیار لذت بخش می باشد. اگر به گل ‌ها و گیاهان علاقه مند باشید احتمالاً شما نیز برای هر فصلی از سال متناسب با فضایی که دارید دوست دارید که یک نمای زیبا را از آن‌ ها خلق کنید. گل ‌ها و گیاهانی که بدون شک می توانند یک حس طراوت و شادابی را به محیط پیرامون خود ببخشند. برای سفارش گل آنلاین در تهران برای فصل تابستان که پیش روی شما است می توانید به گالری گل بهار مراجعه کنید.

زیباترین گل های تابستانی

زنبق

  • زنبق

این گل به قدری زیبا است که قطعاً آن را در انجام گل آرایی های متفاوت دیده اید. زنبق را به راحتی می ‌توان در گلدان و باغچه در فصول گرم سال مانند تابستان نگهداری کرد. رنگ زرد و بنفش این گل در بین افراد بسیار پرطرفدار می باشد. در رابطه با ظاهر گل زنبق می ‌توان گفت که آن دارای ۶ عدد گلبرگ بوده و ۳ عدد پرچم و برچه دارد. از آنجایی که هم پرچم و برچه بر روی آن قرار دارد در دسته گل های دو جنسی قرار دارد. این گل باید در معرض تابش نور باشد تا بتواند به راحتی رشد نماید. البته نور آفتاب باید به صورت غیر مستقیم به آن بتابد تا از آسیب رسیدن به گل جلوگیری شود. باید برای رشد بهتر همیشه خاک آن را مرطوب نگه دارید. معمولا از گل زنبق در تاج گل ترحیم هم استفاده می شود.

گل لیلیوم

  • لیلیوم

این گل ‌ها عطری وصف ناپذیر را به باغ و باغچه می بخشند و با توجه به نوعی که دارند از اوایل فصل تابستان تا اوایل فصل پاییز شکوفه می دهند. گلبرگ های آن صورتی می باشد که مانند یک زنگوله دیده می شوند. رنگ های مختلفی از گل لیلیوم وجود دارد. لیلیوم در رنگ های قرمز، سفید، زرد و نارنجی پرورش داده می شود. عموماً تمامی رنگ های آن مورد پسند افراد قرار می گیرد.

گل بگونیا

  • بگونیا

گل بگونیا به عنوان یکی از گل های تابستانی دارای گونه های بسیار مختلفی می باشد که از هر کدام از آن‌ ها می توان برای تزیین کردن باغچه، بالکن و آشپزخانه و یا مکان های دیگر استفاده کرد. نکته قابل توجه در رابطه با این گل ها مربوط به برگ های بسیار زیبای آن‌ ها می باشد. از این گیاه بیش از ۱۰۰۰ گونه در جهان وجود دارد. برگ های آن معمولاً دارای رنگ های صورتی، سفید و قرمز می باشد. نگهداری این گل نیاز به نور مداوم آفتاب دارد اما به صورت غیر مستقیم چرا که اگر در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد ممکن است که برگ های آن آسیب ببیند.

گل سوسن

  • گل سوسن

گل سوسن بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد پیدا می‌ کند. اما اگر می خواهید این گل را در مناطق سردسیر نگهداری کنید بهتر است که در فضایی مانند گلخانه آن را پرورش دهید. گل های این گیاه در فصل تابستان شکوفه می ‌دهند اما برخی از گونه های گل سوسن موجود می باشند که در فصل بهار شکوفا می شوند. روش آبیاری این گل بسیار مهم می ‌باشد چرا که اگر خاک آن مرطوب نباشد به سرعت پژمرده شده و از بین می ‌رود. پس از هر دفعه آبیاری به این گیاه باید اطمینان حاصل کنید که آب به ریشه آن رسیده است.

گل کاغذی

  • گل کاغذی

زادگاه اصلی این گل در مناطق گرمسیری می باشد اما اگر می خواهید آن را در مناطق سردسیر نگهداری کنید باید حتماً در داخل منزل و آن را در گلدان قرار دهید. گل کاغذی یکی از انواع گل های تابستانی می ‌باشد که در رنگ های بسیار مختلفی دیده می شود. البته قسمتی از این گیاه که به عنوان گل در نظر گرفته می‌شود در واقع کاسبرگ های آن می باشد و گل های زرد رنگی که در داخل این کاسبرگ ها موجود است در واقع گل آن محسوب می گردد. کاسبرگ های گل کاغذی دارای رنگ های مختلفی مانند قرمز، زرد، ارغوانی روشن، نارنجی، بنفش و صورتی است.

گل اشرفی

  • اشرفی

گل های این گیاه معمولاً از اوایل فصل گرما تا اوایل فصل سرما شکوفا می گردند که سرعت رشد پایینی هم دارند. از آنجایی که این گیاه دارای نمای بسیار زیبایی می باشد بیشتر به عنوان جنبه تزیینی باغ و باغچه از آن بهره می برند. این گل در سایه نیز می تواند رشد کند اما برای رشد بهتر باید در معرض نور خورشید به صورت غیر مستقیم قرار گیرد. درست است که خورشید یک منبع نور و گرمای دلپذیر برای اکثر گیاهان است اما در مقابل باید گفت که تابش بیش از حد آن می تواند باعث آسیب دیدن و سوختن گل ها گردد.

گل کوکب

  • گل کوکب

از آنجایی که این گل نیز مانند بسیاری از گل های تابستانی از پیاز خود می روید پس می ‌توان در فصول گرم سال در فضای باز آن را پرورش داد. اما برای نگهداری این گل در فصول سرد باید آن را در داخل منزل و یا محیط گلخانه ای نگهداری کرد. این گل تمایل بسیاری به نور آفتاب دارد پس بهتر است که به مدت ۶ الی ۸ ساعت آن را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دهید البته اگر منطقه ای که در آن زندگی می کنید گرم نباشد. از طرف دیگر آبیاری بیش از حد نیز برای رشد آن مناسب نیست چرا که باعث پوسیدگی ریشه آن می گردد.

گل مینا

  • گل مینا

این گل از خانواده گل آفتابگردان می ‌باشد که معمولاً آن را در زمین می کارند. این دسته از گل های تابستانی دارای گونه های بسیار مختلف و رنگ بندی متنوعی می باشند. گل های این گیاه معمولاً از اوایل فصل گرما یعنی بهار شروع به شکوفه دادن می‌کنند و تا اوایل فصل پاییز شکوفه دادن این گیاه ادامه دارد. اگر بتوانید به درستی از این گل در برابر بیماری ‌ها و حشرات مراقبت کنید می توانید به مدت یک سال از زیبایی آن لذت ببرید.

گل دلفینیوم

  • دلفینیوم

این گل یکی از انواع گل های تابستانی زینتی می باشد که آن را می توانید در طیف رنگی گسترده مشاهده و خریداری نمایید. گل های آن معمولاً به رنگ ارغوانی، صورتی، قرمز، سفید، زرد، آبی و… می ‌باشند. گلبرگ های آن بسیار مقاوم در برابر خشکی و کم آبی است اما بهتر است با آبدهی منظم از آن مراقبت نمایید.

گل ادریسی

  • ادریسی

اکثر ما ایرانی ها از گل ادریسی برای زیبایی سفره هفت سین در عید نوروز استفاده می کنیم. این گل در بهار و تابستان شروع به رویش می کند و مسیر رشد خود را تکمیل می نماید. سپس در اواخر زمستان شروع به شکوفه دادن کرده که نوید بخش آمدن بهار است. گل ادریسی به گل هفت رنگ معروف می باشد.

گل ژربرا

  • ژربرا

این گل از آن دسته از گل هایی می باشد که اگر به خوبی از آن نگهداری کرد در گلدان می‌تواند تا چند هفته با طراوت و سالم باقی بماند. امروزه انواع مختلفی از آن در بازار موجود می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. این گل به قدری محکم و قوی است که کاملا مناسب برای کاشت در باغ و باغچه ها می باشد. گالری گل بهار تمامی این گل های تابستانی زیبا را می تواند برای شما عزیزان ارسال نماید.

  • ختمی

گل ختمی در رنگ های بسیار متنوعی می باشد که می تواند تا ۲ متر نیز رشد کند. طبق تحقیقات انجام شده در زمینه طب سنتی مشخص شده است که این گل نه تنها برای تزیینات بلکه برای سلامتی انسان نیز مفید می باشد.

گل جعفری

  • گل جعفری

 گلبرگ های این گل بسیار ظریف و پر پشت است که عطر آن بسیار خوشبو می باشد. گل جعفری از سری گل های تابستانی می باشد که در برابر تغییرات دما بسیار مقاوم بوده و رشد سریعی دارد.

  • مریم گلی

شاخه و برگ های آن به رنگ سبز خاکستری می باشد. شکوفه های آن که در فصل تابستان رشد می کند به رنگ یاسی است. برای اینکه به طور کامل رشد کند باید آن را در معرض نور آفتاب قرار دهید. البته می توانید برای رشد بهتر آن مریم گلی را در خاک مرطوب و سبک بکارید.

گل آفتاب گردان

  • آفتابگردان

این گل دارای ۷۰ گونه مختلف می باشد که برخی از گونه های آن به دلیل داشتن تخمه های خوشمزه در سراسر دنیا بسیار پرطرفدار بوده و به وفور آن را پرورش می دهند. تغییر جهت و گردش آن در مسیر تابش آفتاب تنها زمانی است که این گونه هنوز بالغ نشده باشد. برای داشتن یک گل بسیار مقاوم در باغ و باغچه خود گل آفتابگردان می توان انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

  • آهار

به دلیل مراقبت و نگهداری آسان گل آهار و  نمای زیبایی که به محیط می دهد افراد بسیاری هستند که می توانند به راحتی مشغول پرورش و نگهداری این گل تابستانی گردند. کاشت آن به قدری آسان است که حتی با پاشیدن بذر بر روی خاک به راحتی این گل رویش پیدا می‌ کند.

  • اختر

گل اختر یکی از بهترین انتخاب ها برای داشتن یک نمای بسیار زیبا از باغ و باغچه می باشد. ساقه های بسیار بلند و گل های رنگارنگ از جمله ظاهر منحصر به فرد این گل می ‌باشد. برای رشد کامل آن باید از خاک غنی آبیاری منظم و نور کافی استفاده کنید.

گازانیا

  • گازانیا

برگ های این گیاه دارای یک سطح صاف و سبز رنگ و یک سطح کرک دار و سفید می باشند. این گیاه از سری گل های تابستانی می باشد که با طلوع آفتاب باز شده و با غروب آن بسته می گردد. برای رشد نیاز به حداقل ۶ ساعت نور آفتاب و آب دهی منظم نیاز دارد.

  • رعنای زیبا

این گل از خانواده گل های داوودی، مینا و آفتابگردان است که بیشتر در امریکا و کانادا رشد می کند. رنگ گل های رعنا مایل به رنگ قرمز یا نارنجی می باشد که در ناحیه پایین تر گل رنگ های قرمز و نارنجی تیره تر می گردد.

گل صد تومنی

  • گل صد تومانی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام این گل از کجا آمده است. قبل از آن که انقلاب ایران اتفاق بیفتد گل صد تومانی تازه وارد ایران شده بود و از آن جایی که قیمت این گل در آن دوران ۱۰۰ تومان بوده است به نسبت گل های دیگر قیمت آن گران تر بوده و به همین دلیل به آن گل صد تومانی گفتند. نام دیگر آن گل پیونی می ‌باشد این گل ها دارای عمر بسیار طولانی هستند و دارای عطر بسیار قوی و بی نظیری هستند.

  • آلاله

اولین ویژگی که توجه افراد را به این گل جلب می‌ کند تعداد زیاد گلبرگ های آن می باشد و سپس طیف وسیعی از رنگ هایی که این گل دارا می باشد. گل آلاله در رنگ های قرمز، صورتی و سفید در بازار موجود می باشد. از آنجایی که گلبرگ های نازک این گل به زیبایی هر چه تمام تر در کنار یکدیگر قرار گرفته اند از آن به عنوان یکی از زیباترین گل های تابستانی یاد می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *