دسته-گل-رز-قرمز

دسته گل های رز قرمز

گالری گل بهار واقع در بازار گل محلاتی از متنوع ترین مراکز فروش گل می باشد.اگر شما هم علاقمند به موضوع دسته گل رز هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

دسته گل رز قرمز

دسته گل رز قرمز از گذشته تا امروز و در فرهنگ های مختلف نشان دهنده ابراز عشق و علاقه بوده و به همین خاطر در مراسم های مختلف کاربرد زیادی دارد. از برای گل عروس گرفته تا هدیه روز ولنتاین و تولد همگی با گل های رز قرمز، آبی و سفید و صورتی جلوه ای عالی و فراموش نشدنی پیدا می کنند. فروشگاه گل بهار در ادامه به معرفی انواع دسته گل رز قرمز پرداخته و ویژگی ها و موارد مهم در تعیین قیمت آنها را بررسی خواهد کرد.

دسته گل رز قرمز

 

انواع دسته گل رز بر اساس نوع مراسم

در دسته گل های مراسم های مختلف گل های گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرد، به عنوان مثال در تاج گل ترحیم در اغلب مواقع گلایل استفاده شده و در گل برای مراسم عروسی، گل های رز با رنگ های متناسب با سلیقه فرد نقش مهمی بازی می کند. علاوه براین، دسته گل رز قرمز را در مراسم های مختلفی می توان استفاده نمود و بر همین اساس می توان از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع آنها به موارد زیر اشاره نمود:

دسته گل رز قرمز عروس

جشن و مراسم عروسی یکی از مهم ترین روزهای زندگی هر فرد می باشد که نشان از عشق و علاقه و تعهد دو طرف می باشد. برای نشان دادن شادی و خوشحالی از شروع یک زندگی جدید، المان های مختلفی در این مراسم به کار میرود از قبیل گل آرایی ماشین و گل عروس که به تصویری همیشگی در ذهن عروس و داماد تبدیل میشوند. سلیقه افراد در انتخاب نوع گل در برای عروس با هم متفاوت است، اما در اغلب مواقع رز بخش جدا نشدنی برای آن است. دسته گل رز عروس به صورت انبوهی از گل با ساقه های کوتاه یا بلند می باشند که به شکل توپی و گرد با روبان یا رشته های مروارید و غیره در کنار هم قرار میگیرند. این گل ها می توانند رز قرمز، صورتی و سفید و حتی آبی باشند که کاملا سلیقه ای بوده و محدودیتی در انتخاب رنگ آنها وجود ندارد. برای سفارش گل آنلاین در تهران کافیست روی لینک کلیک کنید.

گالری گل بهار

دسته گل رز قرمز ویژه تولد

از دیگر انواع چیدمان گل که بخش اصلی آن را گل های رز تشکیل می دهند، می توان به گل برای تولد اشاره کرد. نوع دسته گل رز تولد با توجه به گروه سنی فرد می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای افراد جوان می توان از شاخه های رز با ساقه های بلند را بدون پوشش و کاور هدیه داد و برای افراد بزرگسال بهتر است از کاور برای آن استفاده شود تا نظم بهتری داشته باشد.

دسته گل رز قرمز

 

دسته گل رز قرمز ویژه ولنتاین

ولنتاین یا روز عشق که در چند دهه اخیر در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است، به نوع خاصی با گل  قرمز پیوند خورده است. دسته گل رز ولنتاین را می توان در انواع گل های قرمز و صورتی یا سفید و آبی نیز سفارش داد، اما رز قرمز برای این روز بیشترین کاربرد را دارد. گل برای ولنتاین را می توان با تعداد زیاد شاخه های گل با یا تعداد کم و به صورت گرد سفارش داد یا بر حسب سلیقه بدون هیچ کاور و روبان یک بغل گل هدیه داد.

گل رز قرمز ویژه ولنتاین

انواع دسته گل رز بر اساس نوع گل

گل رزها از تنوع بسیار زیادی از نظر شکل ظاهری، تعداد گلبرگ ها و رنگ آنها برخوردار است و برخی از آنها تنها به عنوان تزئین در فضای سبز و باغچه مورد استفاده قرار گرفته و برخی گزینه ای مناسب برای هدیه دادن هستند. با توجه به نوع گل و رنگ آن می توان گل های رز را دسته بندی کرد که از رایج ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

رز قرمز

با شنیدن اسم گل رز در ذهن بسیاری از ما انسان ها رنگ قرمز یادآوری میشود و همیشه در کنار نام عشق و محبت، گل های رز قرمز نقش و جایگاه همیشگی داشته اند. به همین خاطر است که به بهانه های مختلف از قبیل تولد، سالگرد ازدواج یا عروسی و ابزار عشق و علاقه دسته گلهای رز قرمز می تواند بهترین انتخاب باشد. البته نوع استفاده از گل قرمز می تواند به صورت باکس گل باشد یا تک شاخه یا دسته ، در هر صورت زیبایی و جلوه آن بی نظیر خواهد بود و بعید است که فردی از این هدیه خوشحال نشود.

رز آبی

رز آبی از دیگر نمونه های بسیار زیبا و خاص در میان انواع گل می باشد که نه تنها به صورت تک شاخه می تواند جلوه خوبی داشته باشد، بلکه با قرار گرفتن در کنار سایر گل ها نیز ترکیب فوق العده زیبایی را بوجود می آورد. دسته گل با رز آبی یکی از پرکاربردترین نمونه ها در میان گل های عروس می باشد که لطافت و آرامش بی نظیری را به همراه دارد.
رز سفید و صورتی از دیگر انتخاب های بسیار پرطرفداری می باشند که برای مراسم های مختلف می توان از آنها استفاده نمود. به عنوان مثال این گل ها با لطافت بی مانندشان نه تنها در گل عروس جلوه دارند، بلکه برای عرض تبریک تولد، سالگرد ازدواج، تبریک برای شروع کسب و کار و غیره نیز انتخابی شایسته خواهند بود.

قیمت دسته گل رز قرمز

قیمت دسته گل رز را می توان بر اساس چند معیار و فاکتور مهم مشخص نمود از قبیل رنگ گل، تعداد، نوع گل و فصل که هر یک می تواند نقش مهمی داشته باشند. به عنوان مثال، رز هلندی با توجه به جنس مخملی گلبرگ ها و لطفانت و رنگ فوق العاده آن در اغلب مواقع گران تر از سایر انواع رز می باشد. همچنین توجه داشته باشید که فصل سفارش می تواند بر قیمت آنها اثر داشته باشد.

 

دسته گل رز قرمز

 

دسته گل رز عروس

دسته گل رز عروس یکی از پرطرفدارترین دسته گل ها می باشد که از گذشته تا امروز از جایگاه ویژه ای برخوردار است. دلایل زیادی برای انتخاب این گل برای دسته گل عروس وجود دارد و به جرات می توان گفت انتخاب آن متناسب با هر نوع سلیقه و فرهنگ می باشد. گالری گل بهار در ادامه به چند دلیل مهم که باعث شده اند دسته گل عروس تا این اندازه مورد توجه همه اقشار جامعه و ملل مختلف قرار گیرد اشاره خواهد نمود.

گالری گل بهار

تنوع رنگ بالا در دسته گل عروس

برخلاف تصور اغلب افراد که رز را همیشه به رنگ قرمز و سرخ می دانند، این گروه از گل ها تنوع بسیار بالایی در رنگ داشته و می توان متناسب با هر نوع مراسم گونه های مختلفی از آن را انتخاب نمود. به عنوان مثال، برای دسته گل عروس می توان با سایر اکسسوری های مورد استفاده برای عروس، از رزهای سفید، قرمز، صورتی، بنفش، آبی، زرد و رنگ های فانتزی استفاده نمود. علاوه بر دسته های تک رنگ، همچنین می توان ترکیب رنگ زیبایی از انواع رز را در دسته گل به کار برد.

تنوع گل رز

ترکیب زیبا گل رز دسته گل عروس با سایر گل ها

سلیقه افراد در انتخاب مدل دسته گل برای جشن های عروسی متفاوت می باشد و برخی دسته گل هایی را انتخاب می کنند که فقط از یک گل تشکیل شده و عده زیادی هستند که تنوع زیادی در گل ها ایجاد می کنند. استفاده از گل های متنوع مخصوصا در سالهای اخیر با خلاقیت و ایده پردازی های بسیار جالب برای دسته گل های عروس مشاهده میشود که زیبایی آن را صد چندان می کند. با توجه به شکل ظاهری و زیبایی و تنوع رنگ بالا در گل رز، می توان ترکیب خوبی از آن با سایر گل ها ایجاد نمود. به عنوان مثال، دسته گل های بسیار زیبایی از ترکیب رز و کاکتوس را می توان ساخت که کاملا منحصر به فرد بوده و مورد پسند زوج های جوان خواهد بود.

 

تنوع در نماد گل های رز

همان طور که اشاره شد، گل های رز تنوع زیادی از نظر رنگ و شکل ظاهری دارند. جالب است بدانید که این گل ها هر یک از نظر معنا و مفهوم نیز با هم متفاوت می باشند. به عنوان مثال، استفاده از رز قرمز به معنای عشق و اشتیاق پایدار بوده و گل های صورتی نشان دهنده تحسین و قدردانی می باشد. استفاده از گل های رز سفید نشان از پاکی و صداقت است و به همین دلیل است که در دسته گل عروس کاربرد زیادی دارد.

خرید آنلاین دسته گل رز

فروشگاه گل بهار به عنوان یکی از با سابقه ترین مراکز عرضه انواع گل در تهران، خرید آنلاین دسته گل رز و سایر انواع گل را در مجموعه فعالیت های خود قرار داده است. کافیست نمونه گل و نحوه چیدمان مورد نظر را انتخاب نمایید و سفارش خود را ثبت کنید و در کمترین زمان، سفارش خود را در محل تحویل بگیرید. برای اطلاع از نحوه خرید آنلاین گلهای رز و رفع هرگونه سوال و ابهام در اینباره، می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه با فروشگاه گل بهار در ارتباط باشید.

 گل رز

گل رز که نام آن از واژه انگلیسی Rose گرفته شده است، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین گل ها در میان تمام مردم جهان می باشد که به نوعی نماد عشق و محبت نیز می باشد. این گل در شرایط آب و هوایی مختلف پرورش یافته و از تنوع بسیار بالایی از نظر رنگ، تعداد گلبرگ ها، بو، خواص دارویی و غیره برخوردار می باشد. گل بهار ارائه دهنده خدمات خرید آنلاین گل رز در ادامه به معرفی انواع مختلف آن پرداخته و ویژگی های هر یک را معرفی خواهد نمود.

 

تفاوت زیاد در شکل گل رز

گل رز از متنوع ترین انواع گل در دنیا می باشد و گونه های بسیار زیادی را با گلبرگ های کاملا متفاوت می توان مشاهده نمود. برخی از گل ها دارای گلبرگ های مخملی می باشند که از بهترین نوع آنها می توان به رزهای هلندی اشاره نمود و برخی گلبرگ های نازک و بازتر دارند. در نتیجه می توان با توجه به مدل دسته گل مورد نظر از گونه های متنوع رز بهترین گزینه ها را انتخاب نمود. لازم است بدانید که علاوه بر تفاوت در شکل گلبرگ ها، می توان این گل ها را به صورت ساقه بلند و ساقه کوتاه در دسته گل استفاده نمود که هر یک زیبایی های خاص خودشان را دارند.

مزایای گل رز نسبت به دیگر انواع گل

به جرأت می توان گفت در تمام دنیا گل رز به دلایل مختلف بیشترین طرفدار را داشته و جایگاه ویژه ای در دسته گل عروس و ماشین عروس غیره دارد. یکی از اصلی ترین دلایل برای این حجم از تقاضا بدون شک زیبایی ظاهری آن می باشد که با نوعی آرامش همراه است. علاوه براین، با مرور انواع مختلف این گل کاملا پی به تنوع بسیار بالای آن در گوشه و کنار دنیا خواهید شد.

جالب است بدانید که در دنیا بر اساس جنس گلبرگ ها حدود ۱۵۰ نوع رز وجود دارد که منشا رویش ۹۵ نوع آنها در کشورهای آسیایی می باشد. علاوه بر تنوع بسیار بالا از نظر شکل ظاهری و رنگ و بو و عطر آن، این گل برخلاف بسیاری از گل های تزئینی دیگر دارای خواص دارویی زیادی می باشد.

به عنوان مثال از جمله خواص دارویی آن می توان به وجود ویتامین E فراوان در گلبرگ های آن اشاره نمود. علاوه براین، دمنوش های این گل برای رفع عفونت و تقویت قلب بسیار موثر می باشد.

همان طور که اشاره شد، این گل دارای بیش از ۱۵۰ گونه می باشد که برخی با جنبه های زیبایی و تزئینی مورد استفاده قرار گرفته و برخی کاربرد دارویی و پزشکی دارند. از بهترین و پرطرفدارترین انواع گل رز که در دسته گل ها یا در باغچه منازل و فضاهای سبز مورد استفاده قرار میگیرد می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

دسته گل رز

رز مینیاتوری

رز مینیاتوری که به گل ساناز نیز معروف می باشد، یکی از زیباترین انواع گلها می باشد که منشا آن جنوب غربی چین است. این گل که بیشتر برای باغچه منازل و فضای سبز شهری کاربرد دارد، نیاز به نور زیادی داشته و تا منفی بیست درجه دمایی مقاوم هستند. نکته مهم اینکه، رز مینیاتوری برای استفاده در دسته گل و تاج گل گزینه مناسبی نبوده و کاربرد زیادی ندارد و می تواند گزینه مناسبی برای کاشت در گلدان برای منازل آپارتمانی به شمار رود.

رز هلندی

بهترین و پرطرفدارترین نوع گل برای دسته گل عروس و تاج گل و غیره که به خوبی عشق و علاقه را نشان می دهد، رز هلندی می باشد. رز هلندی دارای گلبرگ های مخملی قرمز تیره بوده که با ساقه های بلند چیده شده و به فروش میرسد. این گل زیبا را می توان در شرایط آب و هوایی معتدل و نسبتا خنک تا ۱۰ الی ۲۰ روز به خوبی محافظت کرد. نکته بسیار مهم اینکه، اغلب افراد رز هلندی را با رزهای ایرانی یکسان در نظر میگیرند. لازم به ذکر است که رز ایرانی دارای گلبرگ های قرمز روشن با جنس معمولی می باشد، اما نوع هلندی آن به داشتن برگ های مخملی قرمز تیره شهرت دارد. علاوه براین، رز هلندی از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است در صورتیکه رزهای ایرانی در سه یا ۴ رنگ موجود بوده و کشت میشوند.

رز هیبرید چای

از دیگر انواع باکس گل رز که در میان تمام مردم دنیا به شدت پرطرفدار می باشد، با نام رز هیبریدی شهرت دارد. البته رز هیبریدی به رز هیبرید چای یا رز دورگه چای نیز شناخته شده می باشد که در واقع ترکیبی از رز فرانسوی با رز چای است. از مهم ترین ویژگی های این گل تعداد بسیار زیاد گلبرگ های آن و اندازه بزرگ گل می باشد. اندازه رز هیبریدی بین ۸ تا ۱۲ سانتی متر بوده و دارای ساقه های بلند می باشد. همچنین لازم به ذکر است که این نوع گل در شرایط گرم آب و هوایی رشد خوبی نداشته و گل نمی دهد.

دسته-گل-رز

رز فلورینبدا

رز فلورینبدا که بیشتر در گلخانه ها پرورش داده میشوند، ترکیبی از رز هیبریدی چای و پولیانتا می باشد که ابعاد گل های آن ۵ تا ۱۱ سانتی متر رشد کرده و زیبایی منحصر به فردی دارند. با توجه به اینکه این نوع گل به صورت چهار فصل گلدهی دارد، لذا کاربرد بسیار زیادی در تزئین دسته گل، تاج گل و دسته گل کادویی دارد.
از دیگر انواع رز می توان به رز پاسویی، درختچه ای، رونده و رزهای ایرانی اشاره نمود که هر یک با توجه به شکل و ویژگی های ظاهری که دارند، در محیط های متنوعی قابل استفاده هستند. ویژگی مشترک تمام این گل ها زیبایی و تنوع رنگ بالای آنها می باشد که جلوه مناسبی را در محیط ایجاد می کنند.

تاج گل هم از انواع گل رز تهیه میشود که بیشتر برای تبریک و افتتاحیه و بنا به سلیقه برای تاج گل ترحیم هم کاربرد دارد.

 

گالری گل بهار

قیمت گل رز

قیمت گل رز مانند سایر انواع گل تحت تاثیر فاکتورهای زیادی می باشد و به طور دقیق نمی توان نرخ ثابتی را برای آن مشخص نمود. از مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت گل رز می توان به نوع گل، فصل و تعداد آن اشاره نمود. برای استعلام قیمت گل می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

شیوه تکثیر و کاشت گل رز در گلدان

گل رز با استفاده از قلمه رز کاشته می شود. به این منظور یک قلمه با شش مجموعه برگ به صورت زاویه‌دار را از بوته گل قطع کنید.

برگ پایینی را از ساقه جدا نمایید و بعد انتهای ساقه را که به صورت زاویه‌ دار قطع شده است را به هورمون ریشه‌ زایی آغشته کنید، سپس قلمه را در خاک گلدان بکارید و برای حفظ رطوبت بهتر است گلدان را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید.

دسته-گل-رز-قرمز-با-تزیین-مشکی

قلمه های رز حدود دو ماه طول می کشد تا ریشه بزند. از آنجا که بیشتر انواع رز در گلدان به خوبی عمل نکرده و بایستی آنها را در زمین کاشت، توصیه میشود برای کاشت رز در گلدان و پرورش آن در اپارتمان، از گل رز مینیاتوری استفاده نمایید که در گلدان به خوبی رشد می کنند و از فواید گل رز بهره مند شوید.

شرایط محیطی کشت و نگهداری گل رز

  • نور: رز به نور فراوان نیاز داشته، به شدت نور پسند است، لذا محیط پرورش این گل باید آفتابگیر باشد.
  • آبیاری: این گل، برای رشد خوب نیاز به رطوبت کافی و آب فراوان میباشد، آبیاری باید اول صبح و به صورت عمیق انجام گردد.
  • خاک: به خاک حاصلخیز، عمیق با زهکشی مناسب نیاز دارد. اضافه نمودن مواد آلی و پوشاندن سطح خاک از مواد آلی جهت حاصلخیزی بیشتر و حفظ رطوبت در سطح خاک بسیار مناسب است. بهترین خاک برای گل رز خاکی با ترکیب خاک باغچه + ماسه شسته شده +کود حیوانی (فقط جهت اصلاح خاک) و یا ورمیکمپوست + ماسه + خاک باغچه است.
  • دما: بهترین دما برای این گل دمای بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد میباشد.
  • آفات و بیماری ها: مهمترین افت رز، شته گل سرخ میباشد. البته بیماری های دیگری نظیر سفیدک، کپک خاکستری و …نیز این گیاه زیبا را تهدید میکند.

رز-قرمز

با رعایت این نکات می توانید علاوه بر اینکه از روحیه شاداب تری برخوردار می شوید از فواید گل رز نیز بهره مند می شوید.

نحوه هرس گل رز

انجام عمل هرس گل رز (قطع شاخ و برگ اضافی گیاه)، عملی ضروری برای پرورش و نگهداری از گل رز است. هرس رز علاوه بر ایجاد فرم و شکل مناسب باعث حذف شاخه‌های نامناسب و آفت زده شده و از طرف دیگر بر تعداد شاخه های جوان و یکساله اضافه میگردد و باعث ورود بهتر نور و هوا به درون بوته می شود.

هرس رز این گیاه هرساله بایستی انجام شود. بهترین زمان هرس گل رز از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در مناطق با آب و هوای معتدل است.

دسته گل رز قرمز در تهران

گالری گل بهار در بازار گل محلاتی در شهر بزرگ تهران در زمینه فروش دسته گل رز فعالیت می کند. تنوع و کیفیت و سرعت در آماده سازی و ارسال سفارش از ویژگی های برجسته گالری گل بهار می باشد.

دسته-گل-رز-قرمز

درصورتی که تمایل به خرید دسته گل رز در تهران دارید و به دنبال یک فروشگاه با تنوع و کیفیت بالا می گردید ما به شما گالری گل بهار را معرفی می کنیم .

جهت ثبت سفارش انواع دسته گل رز در تهران کافی است از طریق واتساپ و یا تماس با شماره های ۰۲۱۹۱۳۰۵۲۷۳ و ۰۹۱۲۳۷۶۴۹۶۴  در ارتباط باشید.

دسته گل رز از گذشته تا امروز و در فرهنگ های مختلف نشان دهنده ابراز عشق و علاقه بوده و به همین خاطر در مراسم های مختلف کاربرد زیادی دارد.
 
گل رزها از تنوع بسیار زیادی از نظر شکل ظاهری، تعداد گلبرگ ها و رنگ آنها برخوردار است و برخی از آنها تنها به عنوان تزئین در فضای سبز و باغچه مورد استفاده قرار گرفته و برخی گزینه ای مناسب برای هدیه دادن هستند.
دسته گل رز عروس یکی از پرطرفدارترین دسته گل ها می باشد که از گذشته تا امروز از جایگاه ویژه ای برخوردار است. دلایل زیادی برای انتخاب این گل برای دسته گل عروس وجود دارد و به جرات می توان گفت انتخاب آن متناسب با هر نوع سلیقه و فرهنگ می باشد.
قیمت دسته گل رز را می توان بر اساس چند معیار و فاکتور مهم مشخص نمود از قبیل رنگ گل، تعداد، نوع گل و فصل که هر یک می تواند نقش مهمی داشته باشند. به عنوان مثال، رز هلندی با توجه به جنس مخملی گلبرگ ها و لطفانت و رنگ فوق العاده آن در اغلب مواقع گران تر از سایر انواع رز می باشد.
 

۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *