سبد-گل-ترحیم

از تلخ‌ترین اتفاقاتی که ممکن است در طول زندگی همه ما انسان‌ها پیش بیاید ازدست‌دادن عزیزانمان است. مطمئناً همه ما آرزو می‌کنیم که هرگز چنین اتفاقی نیفتد ولی این موضوع امکان‌پذیر نیست ما می‌توانیم احساسات درونی‌مان را با تقدیم کردن گل به مزار و خانواده متوفی بیان کنیم.

گل مناسب برای مراسم ختم

برای همه مراسم مناسبتی از گل استفاده می‌شود که مفهوم گل در فرهنگ ما ایرانی‌ها و سراسر دنیا شبیه به هم است. گل‌ها می‌توانند بیانگر احساسات درونی هر فرد باشند. انتخاب دسته‌گل، سبد گل، تاج گل مناسبت و نوع آن متفاوت است. در مراسم ترحیم ما ایرانیان بیشترین گل‌هایی که استفاده می‌شود گل گلایل، رز سفید، میخک، آنتریوم است. همچنین می‌توان گل‌های زیادی برای مراسم ترحیم استفاده کرد که نوع و رنگ گل‌ها تأثیر زیادی در احساسات دارد.

انواع گل‌هایی که در مراسم ختم استفاده می‌شوند!

گلهای جذاب و آرامش بخشی در مراسمات ختم و سوگواری استفاده می‌شوند که هر یک خاصیت و مشخصات مخصوص به خود را دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • گل گلایل

نماد این گل به یاد کسی بودن و احساس عمیق می‌باشد که برای عرض تسلیت است.

  • گل زنبق سفید

 این گل در مراسم مختلف و همچنین مراسم ختم استفاده می‌شود. نماد معصومیت و پاک بودن روح متوفی می‌باشد.

 

گل ترحیم

 

  • گل رز

گل رز سفید یکی از زیباترین گل‌هاست. نماد این گل در دنیا نشانه عشق، قدردانی ،معصومیت است.که برای مراسم یادبود در دسته گل ترحیم جای دارد.

  • گل لیلیوم (سوسن)

این گل انواع مختلفی دارد، یکی از محبوب ترین گلهاست که برای تاج گل مراسم ختم استفاده می‌شود نماد آن صداقت، قدرت و ارزش اخلاقی،آرامش است که می تواند این حس ها را به خانواده متوفی انتقال دهد.

  • گل میخک

این گل دوام بیشتری نسبت به سایر گل‌های مراسم ختم دارد. گل میخک سفید نماد بی‌گناهی و تولدی دوباره است. رایحه خوبی دارند و برگ های آن‌ها دارای زرق و برق است.

  • گل لاله و نرگس

نماد شروعی دوباره و آغازی جدید است که نشان می‌دهد مرگ پایان نیست. حس دلگرمی را دارد. برای مراسم تشییع جنازه از این گل ها استفاده می‌شود.

  • گل بنفشه

از این گل می‌توان در دسته‌گل مراسم ختم استفاده کرد که نماد زیبایی را به همراه دارد.

  • گل سنبل

گل سنبلی که بر مزار متوفی گذاشته می‌شود، نماد حس عمیق غم و اندوه از دست‌دادن عزیزمان را در خود دارد.

  • گل ارکیده

نماد گل ارکیده معصومیت، عشق است از این گل برای تاج گل مراسم ختم استفاده می‌شود. این گل انواع مختلفی دارد ولی از رنگ سفید و صورتی آن برای تاج گل می‌باشد.

گل ترحیم

ماندگاری گل‌های مراسم ترحیم

 انتخاب بهترین گل‌های مورد استفاده در تاج یا سبد گل مراسم ترحیم، اهمیت زیادی دارد زیرا در فضای باز قرار می‌گیرند و نور آفتاب باعث پژمرده شدن آنها می‌شود. بنابراین گل‌هایی انتخاب شوند که دوام بیشتری دارند و مدت ‌زمان دوام آنها معمولاً بین ۴ الی ۵ روز باشد.

گل مناسب برای تسلیت

انتخاب گل‌های مناسب که دارای رنگ خنثی و آرام‌بخش هستند که این گل‌ها سفیدرنگ، گلبهی و زرد می‌باشد. رنگ اغلب گل‌ها روشن است که احساس آرامش، پاکی، خلوص نیت دارند در این مراسمات افراد دارای غم و اندوه هستند که این رنگ‌ها کمی به آنها احساس آرامش، همدلی و همراهی می‌دهد. گل مراسم ترحیم می‌تواند به شکل دسته‌گل، سبد گل یا تاج گل بود و به خانواده مرحوم تقدیم کرد و احساسات شما را به شخص ازدست‌رفته بیان می‌کند.

حلقه گل مراسم ختم

این تاج‌گل‌ها به‌عنوان تاج گل اروپایی شناخته شده‌اند که مناسب عرض تسلیت در عزاداری می‌باشند. برای تزئین از گل‌های به رنگ سفید و روشن انتخاب می‌شود که رنگی ملیح دارند. همچنین می‌توان از رز زرد در کنار این گل‌ها استفاده کرد که جلوه بسیار خوبی دارند. در این تاج گل ترحیم، گل‌ها باید کنار هم و حجیم چیده شوند، گل‌آرایی باید به‌صورت حلقه و گرد باشد. می‌توان از برگ‌ها برای دور فضای حلقه استفاده کرد تا شکوه زیباتری داشته باشد. برای حلقه‌های گل از پایه چوبی و فلزی استفاده می‌شود، پایه چوبی نمای بهتری در گل‌آرایی دارند.   

انتخاب تاج گل ترحیم با اندازه مناسب

این تاج‌گل‌ها در اندازه‌های مختلف ارائه می‌شوند. بهتر است گل‌هایی با اندازه یک متر یا یک متر و نیم که وزن بالایی نداشته باشند انتخاب کنیم که می‌توانیم باتوجه‌به نوع مراسم و درجه آشنایی از مدل‌های مختلف استفاده کنیم. تاج‌گل‌های دو یا سه طبقه نیز وجود دارد که هر فرد نسبت به درجه آشنایی با فرد متوفی و خانواده آن می‌تواند تاج گل موردنظر را سفارش دهد.

به‌عنوان‌مثال: اگر قرار است تاج گل در جلوی درب مسجد یا خانه قرار بگیرد نسبتاً باید اندازه بزرگ‌تری داشته باشد یا اگر در داخل خانه گذاشته شود اندازه آن می‌تواند کوچک‌تر باشد.  

گل‌های تزئین شده در تاج گل نسبت به نوع مراسم تغییر می‌کند. اگر برای مراسم ترحیم مجلل است تاج‌گل‌هایی که گلایل کمتری دارند و بیشتر از گل رز، ارکیده، لیلیوم استفاده شده تهیه کنیم و اگر مراسم ترحیم ساده بود از تاج‌گل‌هایی که گل گلایول و شب بو از ترکیبات اصلی آن است استفاده کرد.

پایه گل برای مراسم ترحیم

ویژگی دسته گل ترحیم

این نوع دسته گلها ساده و زیبا هستند که با گل های طبیعی سفید و رنگ روشن تزئین می‌شوند. حس آرامش و همدردی در این دسته گل ها وجود دارد. این دسته گل با گل هایی مانند: زنبق، رز سفید و کرم، ارکیده چیده می شوند که با وجود ربان مشکی جلوه خاص تری به دسته گل می دهد.

ویژگی سبد گل

انتخاب گل هایی که مناسب فصل بوده و نسبت به آب و هوایی که مراسم برگزار می شود مقاومت بالایی داشته باشند، خیلی زود پژمرده نشوند. و رنگ گلها خنثی باشد و به صورت ساده در سبد قرار داد.

انتخاب متن عرض تسلیت

می‌توانیم با انتخاب یک متن مناسب برای عرض تسلیت پیغام خود را به صاحبان عزا ارائه دهیم. متن بر روی تاج گل قرار می‌گیرد تا صاحب عزا متوجه اهدای تاج گل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *