گل نرگس

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص گل نرگس و مشخصات کلی آن صحبت کنیم. محبوبیت گل نرگس بسیار زیاد است. به همین دلیل این گل جذاب را با عنوان گل دلفریب می‌شناسند.

گل نرگس؛ گلی دلفریب

نام گل نرگس برگرفته از یک شخصیت داستانی و اسطوره‌ای یونانی به نام نارسیس است که یک روز در حالی که ناامید از یک باغ می‌گذشت چهره خود را در یک رودخانه می‌بیند و شیفته خوش سیما بودن خویش می شود، ولیکن چون عشق به خود، فرجامی نخواهد داشت از کنار برکه می‌رود. سپس روزی در اثر خودکشی یا تشنگی و گرسنگی می‌مرد. از جسد نارسیس گل‌هایی می روید که به آن نرگس یا Narcissus می‌گویند.

قطعا هیچ گلی در زیبایی به گل نرگس نمی‌رسد. این گل مانند عروسی است که دامان سپید خود را به تن کرده و به میزبانی داماد می‌رود، خرامان خرامان با شادمانی و سرزندگی به مثال رنگ زردی که دارد.

شاید توجه کرده باشید افراد اجتماعی و کسانی که بسیار خوش رو، سرزنده و فعال می‌باشند رنگ زرد انتخاب آنها است. برخی می‌گویند رنگ زرد نمادی از خود شیفتگی است اما بگذارید بگویم اختلال نارسیسم را فراموش کنید، در اصل روان‌شناسی رنگ زرد با تاثیری که دارد نشان دهنده اعتماد به نفس و احساسات عمیق است.

دسته گل نرگس

اگر بارها گل کاشته‌اید اما به خاطر شکوفه ندادن آن، ناامید شده‌اید دیگر ناراحتی را کنار بگذارید. این گل یک گیاه پیازی است که شما باید تنه سبز نشده ریشه دار آن را بکارید. این نوع گل هر چه بزرگ‌تر باشد گلبرگ‌های زیباتر و بزرگ‌تری از آن می‌روید. البته باید در خاکی با رس کم و دارای کود حیوانی کاشته شود. نکته قابل توجه این است که می‌توانید برای بهتر شدن خاک باغچه، کمی شن با آن مخلوط کنید. گل نرگس یک گل خود ساخته است! از این رو که نیازی به مراقبت زیاد ندارد تنها کافی است از آبیاری بیش از حد و گذاشتن گلدان در معرض آفتاب به مدت کل روز خودداری کنید.

پیشنهاد ویژه:  اگر علاقمند به گل رز هستید برای هدیه دادن و مناسبت های مختلف از سفارش دسته گل رز قرمز غافل نشوید.

گل نرگس نماد چیست؟

معتقد هستم نمادها به دست جوامع ساخته می‌شوند. اگر نمادها و تفسیرهای منفی از این گل جذاب و آرامش بخش را فراموش کنیم این گیاه، نمادی از یک تولد دوباره است. هرگاه دوست یا آشنایی را دیدید که زندگی خود را سرشار از ناامیدی، شکست، خالی از خوشبختی می‌داند یک دسته گل نرگس به او هدیه کنید و بگویید گذشته را رها کرده و از نو شروع کند. مانند این گل شکوفه کند و بار دیگر تولد خود را به دنیا تبریک بگوید.

دیگر نمادهایی که این گل به خود اختصاص می‌دهد به شرح زیر می‌باشد:

  • رفاه و ثروت به ویژه در آینده
  • به عنوان گل نشانگر متولدین ماه اسفند
  • فرا رسیدن بهار
  • تولد دوباره و تجدید
  • موفق و شاد
  • خودشیفتگی و خودپرستی
  • ریاضت و چالش های روزه
  • وضوح و الهام
  • نماد سال نو چینی

گر چه گل نرگس دارای معانی مثبت و منفی می‌باشد اما برای بسیاری از کشورها یک نماد ملی ارزشمند است چنانچه که کشور ولز به داشتنش افتخار می‌کند. سپیدی آن نشانه پاکیزگی نیز است و به عنوان یک نماد خوش شانسی در عید بهاره چین روی پاکت‌های قرمز رنگ عیدی جلوه می‌کند.

گل نرگس زیبا

گل نرگس یک هدیه محبوب

با توجه به تاثیراتی که رنگ‌ها روی مغز و روان انسان دارند این گل می‌تواند به یک هدیه منحصر به فرد تبدیل شود. حتما شنیده‌اید که استفاده از رنگ‌های تیره و آبی، کم کم شما را به سمت افسردگی و کلافگی می کشاند. در مقابل، گل نرگس انواع متفاوتی از رنگ همچون نارنجی، زرد، آفتابی، سفید را دارد. رنگ های زرد و آفتابی بسیار دلگرم کننده می‌باشند. شما می توانید با هدیه دادن آن به فرزندانتان که در دوره سخت آزمون‌های کنکور سراسری هستند وجود آنها را سرشار از قوت قلب و شجاعت کنید.

رنگ نارنجی نشانه هوشمندی و دقت بالا است. همچنین توجهات را جلب می‌کند. با هدیه دادن نرگس نارنجی به کسی که به او علاقه مند هستید نشان دهید که تمام توجه شما روی شخص او ثابت است. در زمستان‌های سرد با هدیه دادن نرگس سفید به مادر خویش او را خوشحال کرده و به فضای سرد و بی روح خانه در تاریکی شب زیبایی و آرامش دهید. مانند کار نیکویی که در آمریکا برای بیماران سرطانی انجام شد. اگر شما پرستار یا دکتر هستید با هدیه دادن گل نرگس زرد به بیماران خود روحیه جنگیدن برای بهبود هدیه کنید چرا که رنگ زرد خود به همراه جذابیت گل مانند داروی ضد افسردگی و انرژی بخش عمل می‌کند.

چرا حتی گل خشک نرگس حس خوبی دارد؟

عطر این گیاه به قدری قوی و خوش می‌باشد که تنها یک شاخه آن فضا را عطرآگین خواهد کرد. به سبب خوشبو بودن گل خشک نرگس فایده بسیار بالایی برای کسانی دارد که به عطر و ادکلن‌های مصنوعی حساسیت دارند پس شما می‌توانید با قرار دادن مُشتی از آن بین لباس هایتان همچون مشک به شخصی خوشبو تبدیل شوید. حتی ائمه اطهار و پیامبران نیز در احادیث گوناگون توصیه کرده‌اند که بوی این گیاه را استشمام کنید زیرا از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری خواهد کرد. این ویژگی به خاطر گرمی آن است. اصلی ترین ویژگی گل خشک نرگس خواص دارویی و درمانی آن در طب سنتی است و دشمن سلول‌های سرطانی، آسم، انگل روده می‌باشد.

گل-های-نرگس

دسته گل نرگس

گالری گل بهار یک گلخانه اینترنتی است. کافیست فقط گل مورد نظر خود را انتخاب کنید ما به هر شکل و با هر تزئینی آن را ارائه خواهیم کرد. گل نرگس دارای ۶-۴ گل برگ و به شکل یک دامن با رویه سفید به همراه آستر رنگی می‌باشد که در کنار هم تصویری زیبا ارائه می‌کند. پس اگر دوست دارید در قالبی لوکس و خاص هدیه تهیه کنید گالری گل بهار انواع باکس‌ها و دسته گل‌های گل نرگس را مطابق میل شما می‌سازد.

استفاده از نرگس برای مراسم ختم

یکی دیگر از نمادهای این گل، احساس پوچی و تهی بودن از عشق و احساس است به عنوان مثال، همان حالتی که یک شخص در از دست دادن عزیزان خود دارد. با گذاشتن تاج گل‌هایی از گل نرگس این احساس را می‌توان نمایش داد. همچنین رنگ سپید آن نمادی از پاکیزگی و مطهر بودن است که به روح عزیز از دست رفته هدیه می‌شود.

نکته مهم در خصوص گل نرگس

اگر شما دارای باغی هستید که آنجا حیوانات هم پرورش می‌دهید بهتر است از حصار گلخانه دورشان کنید چرا که این گل یک گیاه سمی برای حیوانات محسوب می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *