گل داوودی

گل داوودی در پاییز شکوفا می­شود و با وجود زمستانی که بعد از خود در راه دارد، نشاط و شادابی خود را حفظ می­کند.کارل لینه پدر طبقه ­بندی مدرن نام گل داوودی را انتخاب کرد که امروزه به آن گل مادر نیز می گویند.

از ویژگی­های این گل به خواص دارویی آن می­توان اشاره کرد. این گل در درمان آنژین (درد در قفسه سینه)، دیابت، فشارخون بالا، سر­درد، سرگیجه و درمان سرطان پروستات خواص فوق العاده ای دارد. گل داوودی در آسیا  نماد عمر طولانی و زندگی شاد است و حتی از نوشیدنی آن برای پیروزی در جنگ استفاده می­کنند. نماد گل داوودی دوستی ماندگار و اعتماد فراوان بین افراد را دارد. نماد­های دیگر این گل شادی، وفاداری و خوش­بینی است و هر رنگ آن معنا و مفهوم خاصی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

گل داوودی؛ زندگی طولانی

گل­ها زیبایی را به دنیا زمزمه می­کنند، حتی زمانی که پژمرده می­شوند. در زندگی پر از استرس و دغدغه های امروزی توجه به زیبایی­های اطرافمان، این نگرانی و فشار­های روحی را تا حدی کم می­کند. گل­ها همیشه  زندگی مردم را بهتر، شاد­تر و مفید­تر می کنند؛ زیرا آن­ها آفتاب، غذا و داروی روح هستند. گل زیبای داوودی یکی از این زیبایی­های خدادادی است، این گل با رنگ و گونه های زیادی که دارد مورد علاقه افراد زیادی در سراسر جهان است. این گل بیش از دویست گونه مختلف دارد و در رنگ­های قرمز، آبی،زرد، بنفش، سفید و یاسی و …. در طبیعت وجود دارد. متون بجا مانده از اوایل قرن ۱۵ قبل از میلاد در چین، وجود گل داوودی را نشان می دهد؛ حتی نام شهر چینی کوهسین از گل داوودی گرفته شده است، که در لغت به معنای داوودی است. این گل توسط راهبان بودایی به ژاپن برده شده است و به دلیل علاقه زیاد ژاپنی­ها به این گل، روز ملی گل داوودی را نیز در تقویم خود مشخص نموده اند و نام کیکو را برای این گل زیبا انتخاب کرده­اند. این گل با خواص دارویی منحصر به فردی که دارد، باعث طولانی شدن عمر و سلامت بدن خواهد شد.

شرایط مساعد آب و هوایی در ایران، سبب طولانی شدن عمر این گل می شود. نور مستقیم، آب نسبتا زیاد به دلیل آب دوست بودنشان و خاک مناسب دلیل عمر زیاد این گیاه نسبت به گل های دیگر شده است.

انواع گل داوودی در رنگ های مختلف

نماد گل داوودی در فرهنگ های مختلف چیست؟

گل داوودی یک گیاه گلدار با معنی و نماد فراون و با ارزش در سراسر جهان است و معنی های زیادی در فرهنگ­های مختلف دارد.  همان­گونه که هر نوع سنگ قیمتی یک ماه تولد را نشان می­دهد، هر گل نیز نمایانگر یک ماه است؛ و گل ماه نوامبر گل داوودی است. این گل در سنت­های مختلف با توجه به رنگ­های متفاوت معناهای زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

نماد گل داوودی سفید در فرهنگ ژاپن عزاداری است، سایر رنگ­های آن نماد طول عمر، جوانی و شادی می­باشد. این گل در ژاپن با نماد خانواده امپراطوری شناخته شده­اند و به همین دلیل یک روز را به عنوان روز ملی گل داوودی نام گذاری کرده­اند (۹ سپتامبر جشن شادی یا همان روز گل داوودی است) .

نماد گل داوودی در فرهنگ چینی­ها ثروت، طول عمر و خوش شانسی به حساب می رود؛ زیرا در امپراطوری چین فقط خانواده های اشرافی از این گل استفاده می کردند، به همین دلیل آن را نماد ثروت و خوش شانسی می دانند.آن­ها این گل را تناسخی بین تولد دوباره و زندگی جدید می­دانند.

گل داوودی در فرهنگ استرالیا به نام گل مادر شناخته شده است، بنابراین از این گل برای هدیه دادن در روز مادر استفاده می­کنند.

گل داوودی بنفش به چه معناست؟

در روانشناسی رنگ­ها، رنگ بنفش یک رنگ سلطنتی است و حس ارزش و اعتبار را به انسان­ها القا می­کند.گل داوودی بنفش حس گرمی را در فصل سرد به وجود می­آورد. نماد گل داوودی آرزو، امید و اتفاق­های خوب است و برای امید دادن به بیماران با بیماری سخت و لاعلاج استفاده می­شود. و در ویکتوریا این گل برای پیشنهاد دوستی، استفاده می­شود. این گل نشاط آور و برای آرامش اعصاب نیز مفید است.

نماد گل داوودی بنفش

گل داوودی زرد به چه معناست؟

رنگ زرد نمایانگر نشاط و روشنایی و دوست داشتن است، اما گاهی نشان از جدایی نیز دارد. گل داوودی زرد بر خلاف شادی و نشاطی که به همراه دارد، به معنی غم و عشق نادیده گرفته شده هم می­باشد. این گل با رنگ زرد معمولا با دوست داشتن­های یک­­طرفه و نادیده گرفته شدن عشق یکی از دو طرف شناخته شده است.در متون قدیمی نماد گل داوودی قلب رها شده یا عشق ویران شده نام می­برند. از کاربردهای دیگر گل داوودی زرد رنگ به نشاط آور بودن، بهبود بخش حال روحی به خصوص برای بیماران و استفاده در جشن، شادی و تولد­ها می توان نام برد.

نماد گل داوودی زرد

گل داوودی سفید به چه معناست؟

گل داوودی سفید معانی زیادی دارد؛ ولی معمولا برای بیان احساسات استفاده می­شود. یکی از معانی آن وفاداری به معشوق است، در ایران عاشقان برای نشان دادن عشق و وفاداری خود به معشوق گل داوودی سفید را انتخاب می­کنند.

نماد گل داوودی سفید غم و اندوه است، در خیلی از کشورهای اروپایی از این گل برای ترحیم  و تسلیت استفاده می­کنند و گل داوودی سفید را سمبل مرگ می دانند، در کشورهایی مثل آمریکا و ایران  هم از گل داوودی سفید معمولا برای تسلیت و همدردی استفاده می­کنند؛ به همین منظور معمولا در مراسم­های ترحیم از دسته گلهای داوودی سفید رنگ استفاده می شود. نماد گل داوودی سفید صداقت و خلوص نیت، وفاداری، بی­گناهی و همدردی است.

نماد-گل-داوودی-سفید

 

استفاده از گل داوودی در دسته گل

اگر جزو افرادی که به دنبال زیبایی و منحصر به فرد بودن می باشید، پس قطعا یکی از انتخاب­های شما در انواع مختلف گل، گل داوودی خواهد بود. با خرید دسته گل داوودی  و استفاده از آن در اتاق و محیط کار شادی و نشاط را  به ارمغان ­آوردید. یکی از روش­های ابراز محبت، هدیه دادن گل به عزیزانمان می باشد و انتخاب دسته گل داوودی یکی از بهترین انتخاب ها برای بیان دوست داشتن شما خواهد بود.

گل­های داوودی نسبت به گل­های دیگر ماندگاری بیش­تری دارند، به دلیل برش ساقه های گل، حساسیت بیشتری نسبت به دما خواهند داشت؛ بنابراین باید دسته گل داوودی در دمای مناسبی نگه داری شود، در غیر اینصورت از بین خواهد رفت. نور مستقیم آفتاب به شدت روی گل­ها تاثیر می­گذارد، پس باید دقت کنیم آن­ها را زیر نور خورشید قرار ندهیم تا ماندگار­تر شوند. نگهداری دسته گل داودی در آب و اضافه کردن یک حبه قند به آن زمان ماندگاری گل را تا یک هفته افزایش خواهد داد.

استفاده ار گل داوودی در باکس گل

استفاده از گل داوودی در باکس گل، ایده هایی خلاقانه است؛زیرا گل داوودی علاوه بر زیبایی چشمگیری که دارد،حجم مناسب و نسبتا زیادی از باکس شما را در بر می گیرد و باکس گل شما را مورد توجه قرار میدهد. باکس پرشور و خوش عطر گل داوودی، می تواند یک ملودی شیرین برای عزیزانتان به ارمغان بیاورد. این باکس قیمت مناسبی دارد و خرید آن با توجه به نماد گل داوودی، می­تواند نشان خلوص نیت، احساس ناب و آرزوهای خوب برای طرف مقابل باشد. از این باکس جذاب برای هدیه دادن در مناسبت های مختلف مثل روز مادر، روز پدر، تولد و .. استفاده می شود.

باکس، سبب ماندگاری بیشتر گل­ها می شود؛ از طرف دیگر ماندگاری گل داوودی نسبت به گل­های دیگر بیش­تر است بنابراین باکس گل داوودی انتخابی مناسب در میان دیگر باکس­ها می­باشد. برای داشتن باکس گل جذاب، اسفنج داخل باکس را خیس نگه دارید، برای خیس نگه داشتن اسفنج از یک بطری با دهانه باریک استفاده کنید. گل­های داوودی ماندگاری بالایی دارند، فقط کافی است آن­ها را مرطوب و در دمای مناسبی قرار دهید.

استفاده از گل داوودی در تاج گل

با وجود فرهنگ و رسم­های زیادی که در سراسر جهان وجود دارد،  تقریبا در همه جا همدردی در غم از دست دادن عزیزانمان با فرستادن گل یا بردن گل ابراز می شود؛ زیرا گل نشان دهنده حرکت رو به جلو، رشد و تولد دوباره است. وجود گل در محیط غمگین حس آرامش برای افراد به ارمغان می آورد. بنابراین باید در انتخاب گل  در مراسم­های ترحیم دقت کنیم.

استفاده از گل داوودی در تاج گل ترحیم، معنی و مفهوم بسیاری دارد. نماد گل داوودی سفید، همدردی است. استفاده از گل داوودی درتاج گل به معنی زنده نگه داشتن یاد و خاطره فردی که عمرش به پایان رسیده می­باشد. گل داوودی با قیمت مناسبی که دارد، در تاج گل کاربرد بیش­تری دارد و نماد پاکی نیز محسوب می شود.

گالری گل بهار ضمن تشکر بابت همراهی شما تا پایان مقاله، شما را به داشتن این گل­های داوودی زیبا دعوت می­کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *